کد خبر ۷۵۱۸۱ ۳۵۵ بازدید انتشار : ۱۶ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۲۷

اسلام مخالفتی با شادی و نشاط اجتماعی ندارد

امام‌جمعه شهرک پردیسان با بیان اینکه ظرفیت‌های مناسبی در صنعت گردشگری استان قم وجود دارد گفت: اسلام مخالفتی با شادی و نشاط اجتماعی ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید صمصام الدین قوامی عصر امروز همزمان با جشن‌های دهه کرامت و سال رونق تولید ملی در بازدید از جشنواره اقوام و عشایر استان قم با اشاره به اینکه عنوانِ «قم دوست‌داشتنی» که برای شعار این جشنواره انتخاب‌شده بسیار جالب است، اظهار داشت: قم به‌ظاهر خشک و غم‌انگیز تلقی می‌شود و این نمایشگاه تلاش دارد که نشان دهد در این شهر شادی هم وجود دارد.

وی بابیان اینکه علیرغم برخی نظرات نادرست کنار حوزه علمیه و مراجع تقلید، زیبایی و شادی و آرامش هم وجود دارد، افزود: جمعیت و مدنیت قم رو به افزایش بوده و مهاجر هم در این شهر زیاد است و این نشاط اجتماعی، بهترین پیام از یک مرکز جهانی است.

امام‌جمعه پردیسان با تصریح بر اینکه این نمایشگاه سبب وحدت بین عشایر نیز شده است، گفت: این نمایشگاه‌ها می‌تواند صنعت گردشگری را به‌شدت کمک کند و برخلاف تصوری که گردشگری در قم ضعیف است، می‌توان قم را در کنار حرم حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران که مرکز و محوریت گردشگری بوده را با انواع و اقسام جاذبه‌های باستانی و قومی و صنایع‌دستی که داشته جلوه بیشتری ببخشد.

وی معنویت را دارای چهار پایه دانست که یکی از آن‌ها شادی و دیگری امید و آرامش و اطمینان بوده که بدون شادی، معنویت امکان ندارد و خاطرنشان کرد: این چهار موضوع باهم بوده و اگر یکی نباشد.، مانند میزی بوده که یک پایه نداشته باشد، شما می‌بینید که علمای بزرگ در زندگی خودشان و در بین شاگرد و کرسی‌های درسی که داشتند شاد هستند.

قوامی یادآور شد: شادی باید تعریف شود و روی آن کار جدی صورت گیرد تا با تولید و مدیریت شادی، آثار آن به معنویت ختم شود، چراکه مبنای معنویت، شادی و امید است و در این چهار موضوع، اصل نخست شادی است که ما باید آن را فرهنگ حاکم بر شهر کنیم.

امام‌جمعه شهرک پردیسان تأکید کرد: بدون شادی و نشاط، معنویت امکان ندارد و این خود یک کد بوده که شادی ملاک است که معنویت را تقویت کند. در جشنواره اقوام و عشایر، شادی‌های خوبی دیدیم که سازمان فرهنگی، هنری ورزشی شهرداری قم باید آن را در تمام شهر توسعه دهد.