کد خبر ۷۵۲۳۸ ۴۰۵ بازدید انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۲:۲۳

آیت‌الله اعرافی: دستگاه‌های مسؤول باید خادمان مردم باشند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله علیرضا اعرافی دوشنبه شب در آیین افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی 222 پروژه شهری که در مسجد حضرت علی‌اصغر(ع) واقع در میدان امام حسین(ع) برگزار شد، ضمن تقدیر از خدمات شهرداری، شورای اسلامی شهر و مسؤولان بخش‌های مختلف اظهار کرد: این دستاوردها گوشه‌ای از خدمات خادمان مردم است که جای تقدیر و تشکر دارد و در این مکان باید از همه مسؤولان و نمایندگان مردم در مجلس به علت پیگیری‌هایی که برای رفع مشکلات مردم دارند تشکر کنیم.

وی با اشاره به جایگاه قم در تاریخ ایران و اسلام اضافه کرد: شهری همانند قم با این همه نشانه‌های درخشان در طول تاریخ کم پیدا می‌شود؛ آن‌گاه که معارف دینی اسلام به عالم عرضه شد قمی‌ها از خط پیامبر و معارف دینی استقبال کردند، زمانی که جوانان و مردم قم از این پیام جدید استقبال کردند قم به نگین درخشان عالم اسلام و قطب و پایگاه معارف اسلامی در ایران و جهان تبدیل شد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: قم فراز و فرودهای بسیاری داشته و روزگارهای سختی را تجربه کرده اما همیشه استوار و با قدی برافراشته مسیر علم، اخلاق، ایمان و ادب را طی کرده است، حتی قبل از آنکه حضرت فاطمه معصومه(س) به قم بیایند و در این مکان دفن شوند قم ارزشمند بود اما با قبر نورانی آن حضرت و شکل گرفتن حوزه علمیه قم، شاهد دنیای جدیدی در این شهر بودیم.

وی ادامه داد: در یکصد سال اخیر قم آرام آرام به مرکز معارف اسلام به صورت بی‌رقیب در همه عالم تبدیل شده و بعد از انقلاب اسلامی نیز قم بر همه عالم اثر گذار شده است ، انقلابی که از قم برخاسته امروز در همه عالم حضور دارد و طنین‌افکن است.

اعرافی راز عظمت و شکوه قم را حضرت فاطمه معصومه(س)، حوزه علمیه و مردم شریف قم دانست و مطرح کرد: این مردم همراه اسلام و نهضت‌های بزرگ بودند و در عصر انقلاب اسلامی نیز این مدال افتخار بر شانه‌های این مردم نصب شد که آن‌ها اصحاب صاحب‌الزمان(عج) و پیشگام معارف الهی شده‌اند.

وی ادامه داد: قم به خصوص در دهه‌های اخیر منطقه نیروگاه نقش مهمی در عرصه‌های انقلابی داشته است و بنده افتخار دارم که در این منطقه زندگی می‌کردم و این منطقه را پیشگام ارزش‌های انقلابی می‌دانیم و خدمت سایر سازمان‌ها و نهادها به این منطقه و دیگر مناطق قم بالاترین خدمت است هر چند همه مناطق باید عادلانه ترقی کنند و ما به همه مردم در حاشیه و متن شهر باید توجه داشته باشیم به ویژه مناطقی که پر جمعیت است و شور انقلابی و اسلامی دارد.

امام‌جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه‌های مسؤول باید خادمان مردم باشند، اظهار کرد: مردم قم سرمایه‌های ایران و جهان اسلام هستند چراکه با قم، انقلاب پدید آمد و معارف حسینی در همه عالم انتشار یافت اگر مردم قم و جوانان این شهر شور، غیرت، شجاعت و اخلاق نداشتند حوزه علمیه شکل نمی‌گرفت و این همه خدمت به مردم ارائه نمی‌شد.

وی اضافه کرد: زمانی یک شهر پیشرو خواهد بود که همه مردم در مقابل شهر، خود را مسؤول بدانند؛ شهروندان شهر اسلامی به دنبال دلسوزی برای یکدیگر هستند و برای پروژه‌ها و طرح‌ها مشارکت خواهند کرد و اگر این همبستگی، تعاون و همدلی در شهری نباشد شاهد پیشرفت آن نخواهیم بود و به لطف خداوند متعال گام‌های بزرگی در این زمینه در قم برداشته شده است.

اعرافی با بیان اینکه قم مظهر یک شهر انقلابی، ایمانی و صاحب سرمایه‌های بزرگ شهیدان، علما و بزرگان است، اظهار کرد: همه باید برای رفع مفاسد در کنار یکدیگر قرار گیرند؛ حوزه علمیه نیز جز خدمت به مردم به هیچ چیز دیگری فکر کند و در همه مسائل باید به مصالح مردم توجه داشته باشد.

وی ادامه داد: با همکاری نمایندگان، شهرداری و استانداری حوزه دیون خود را به شهرداری پرداخت کرده است و سال جاری به شیوه‌ای آغاز شد که حوزه هیچ دیونی نداشته است چراکه می‌خواستیم کارهای بزرگ شهری با سرعت بیشتری انجام شود و در این راستا باید از نمایندگان مجلس، شهردار و شورای اسلامی شهر قم برای خدمات گسترده و جذب اعتبارات تشکر کنیم.