کد خبر ۷۵۲۹۸ ۲۵۵ بازدید انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۱
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد؛

تثبیت و ایجاد بیش از ۲۴۰۰ فرصت شغلی در قم

سیجانی گفت: با پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحد‌های صنعتی و کشاورزی در سال گذشته، ۱۲۳ فرصت شغلی ایجاد و ۲۳۰۰ فرصت شغلی تثبیت شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت؛ معدن و تجارت در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با ارائه گزارش کمیته نظارت سازمان صنعت معدن و تجارت برای دریافت تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ گفت: تثبیت ۲۲۲۵ شغل و افزایش ۱۲۳ شغل در بخش صنعت و تثبیت ۷۲ شغل در بخش کشاورزی نتیجه پرداخت تسهیلات رونق تولید در سال گذشته بوده است.

پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های تولیدی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

تبصره ۱۸ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی با همکاری بانک‌های عامل و با نرخ کارمزد کمتر به واحد‌های متقاضی پرداخت می‌شود.

سیجانی در خصوص پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ گفت: از ابتدای امسال تاکنون طرح‌هایی برای دریافت تسهیلات به ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده اند، اما پرداخت آن بسیار کند است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعی هم توسعه شهرک‌های صنعتی استان و توسعه و تامین زیر ساخت شهرک‌ها از مهمترین برنامه‌های رونق تولید در سال ۹۸ اعلام کرد.

شعاعی گفت: توسعه ۸۰ هکتاری شهرک صنعتی محمود آباد، توسعه ۸۰ هکتاری شهرک قنوات، توسعه ۴۰ هکتاری شهرک سیرو و ۲/۵ هکتاری خورآباد و اختصاص ۴۰ هکتار زمین در شکوهیه برای بخش صنعت از جمله این برنامه هاست.

در این جلسه تامین آب، برق و گاز برای توسعه این شهرک‌ها و موانع آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

آقای غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در این جلسه با تاکید بر تسریع در توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی از شرکت شهرک‌های صنعتی خواست با توجه به کمبود بودجه برای توسعه زیر ساخت‌ها فعالیت‌های درآمد زا را نیز برای توسعه سریعتر مدنظر قرار دهند.

وی همچنین بر تلاش برای جذب بیشتر بسته‌های حمایتی برای استان تاکید کرد.