کد خبر ۷۵۳۳۰ ۲۸۲ بازدید انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۳

رقابت راگبي‌بازان قم براي قهرماني ايران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علیرضا ساری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: نزدیک به 15 رشته ورزشی زیر مجموعه هیأت‌ انجمن‌های ورزشی هستند و راگبی یکی از رشته‌های بسیار خوب، مقام‌آور و دارای ورزشکار ملی‌پوش است که امسال نیز با هدف درخشش در مسابقات قهرمانی کشور اعزام می‌شود.

فعالیت بیش از 15 رشته در هیات انجمن‌های ورزشی قم

وی ادامه داد: راگبی‌، بیس‌بال، سافت‌بال، ‌کریکت، ورزش‌های هوایی، فلوربال، سپکتاکرا، طناب‌کشی، فوتبال رومیز و چندین رشته دیگر در این هیأت‌ ورزشی فعال هستند و خوشبختانه اکثر این رشته‌ها به واسطه برخورداری از مربیان مجرّب و توانمند هم برای ورزش قم افتخار آفرین بوده و هم دارای ورزشکار ملی‌پوش هستند.

اعزام راگبی‌بازان قم به مسابقات قهرمانی کشور

دبیر هیأت‌ انجمن‌های ورزشی استان قم با اشاره به اعزام راگبی‌بازان قم به رقابت‌های راگبی هفت نفره قهرمانی مردان ایران، ابراز کرد: با برنامه‌ریزی انجمن راگبی فدراسیون انجمن‌های ورزشی امسال شاهد برگزاری این مسابقات به میزبانی هیأت‌ آذربایجان شرقی در شهر تبریز خواهیم بود.

وی یاد آور شد: این مسابقات با حضور 16 تیم روزهای سوم و چهارم مرداد ماه در تبریز برگزار می‌شود و علاوه بر تیم راگبی هیأت‌ انجمن‌های ورزشی قم، تیم‌های تهران راگبی، داتیس، کنگره 60، ری راگبی، سرجان، نشتا تن‌کابن، نور، بابلسر، سهند (الف)، سهند (ب)، فریدون‌کنار، تیره‌پوشان شمال، پسران شیراز، تبریز (الف)، تبریز (ب) و پارت نیز حضور دارند.

رقابت بانوان راگبی‌باز در مجموعه ورزشی‌ آزادی

ساری همچنین از برگزاری مسابقات راگبی هفت نفره بانوان ایران در هفته پایانی تیر ماه خبر داد و افزود: این بازی‌ها روزهای 30 و 31 تیر ماه در زمین شماره چهار مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار می‌شود و 18 تیم در از استان‌های مختلف برای کسب رتبه به مصاف یکدیگر می‌روند.

بیس‌بالیست‌های قم روی سکوی سوم ایران

وی در ادامه به یکی دیگر از رشته‌های موفق این هیأت‌ ورزشی اشاره و ابراز کرد: بیس‌بال رشته بسیار موفقی است که امسال در مسابقات لیگ دسته اول بیس‌بال قهرمانی ایران موفق به کسب مقام سوم دست یافت، رقابت‌هایی که در آن پنج تیم حضور داشتند و قم رقابت نزدیکی برای قهرمانی با حریفان داشت.

ساری با اشاره به برگزاری رقابت‌های این دوره در سه مرحله، خاطرنشان کرد: مرحله نهایی مسابقات لیگ دسته اول بیس‌بال ایران با رقابت پنج تیم در زمین بیس‌بال مجموعه ورزشی انقلاب کرج برگزار شد و در مجموع سه مرحله، تیم نادری بوشهر با کسب 28 امتیاز قهرمان شد، طیف تهران در جایگاه دوم قرار گرفت و تیم آرتان قم به مقام سوم رسید.