کد خبر ۷۵۳۴۸ ۸۴۹ بازدید انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۵
اجرای برنامه در پارک ها بدون مجوز سازمان فرهنگی شهرداری:

اجرای رقص و آواز به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت در قم!!

نکته قابل توجه فعالیت و همکاری مستمر جریانی مشکوک در پوشش لیدر فعالیت های فرهنگی و عمومی در قم است. گروهی غیررسمی که به بهانه آمار غلط پایین بودن سطح شادابی مردم قم و ارائه آدرس های غلط، نسخه ولنگاری و ترویج ابتذال را راهکار خروج از این آسیب خودساخته می داند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، علی الظاهر ولنگاری فرهنگی در برخی از برنامه های فرهنگی قم پایانی ندارد و عدم مدیریت یکپارچه فرهنگی در مدیریت فرهنگی شهر و همچنین نهادی همچون شهرداری ، این تصور را در اذهان متبادر و تقویت می‌کند که دغدغه‌های فرهنگی برخی مسئولین، صرفا بر روی کاغذ و در نشست‌های خبری و دیدارها با مراجع و حضرات آیات است که بیان می‌شود و در مقام عمل گاها کارکردی خلاف فرهنگ دینی و بومی شهر قم را دارد که اگر در غیر این صورت بود؛ هر از چند گاه، شاهد شبهه کنسرت و شادی ‌های «هزل» و به دور از شانیت شهر مقدس قم نبودیم!

در جشنی که دو شب پیش به مناسبت دهه کرامت در بوستان جوان برگزار گردید؛ مجریان این مراسم اقدام به پخش ترانه و تهییج حاضرین در مراسم برای رفتارهای خلاف شان و کرامت انسانی آن هم به بهانه شادی کردند. در بخشی از این مراسم، یک نوجوان با دست گرفتن میکروفون، روی سن و در برابر حضار اقدام به دابسمش کردن این آهنگ و اجرای رقص می‌کند.

این موضوع، اینجا قابل توجه تر می‌شود که این اقدامات به بهانه پاسداشت دهه کرامت و اعیاد مذهبی است که برگزار شده و می‌طلبید مجلسی در خور ائمه باشد اما متاسفانه این گونه نبوده است و این مهم، مظلومیت فرهنگ دینی را، آن هم در شهر مقدس قم به عنوان خاستگاه انقلاب اسلامی نشان می‌دهد. این برنامه‌ها به طور قطع خلاف تعظیم و ترویج شعائر دینی است و عملا قبح شکنی و تضعیف شعائر دینی محسوب می‌شود.

پیگیری های اولیه خبرنگار قم‌نا حاکی از بی اطلاعی سازمان فرهنگی شهرداری قم از برگزاری این برنامه و عدم دریافت مجوز برگزار کنندگان از این سازمان را دارد که در جای خود قابل تامل و بررسی می باشد. اما نکته قابل توجه فعالیت و همکاری مستمر جریانی مشکوک در پوشش لیدر فعالیت های فرهنگی و عمومی در قم است. گروهی غیررسمی که به بهانه آمار غلط پایین بودن سطح شادابی مردم قم و ارائه آدرس های غلط، نسخه ولنگاری و ترویج ابتذال را راهکار خروج از این آسیب خودساخته می داند و با دلالی اقتصادی در حوزه فرهنگ، سطح فعالیت های فرهنگی قم را به برنامه های مبتذل تقلیل داده اند.

لازم به ذکر است که در طول ماه های گذشته برنامه های متعدد فرهنگی در بوستان های قم با مجوز و نظارت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری قم برگزار شده است که متناسب با محتوای دینی و اعتقادی قم بوده است.