کد خبر ۷۵۳۵۱ ۳۷۲ بازدید انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۸
عبدی پور در گفتگو با دانشجو:

ادغام دانشگاه حضرت معصومه (س) به صورت ساختاری خواهد بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عبدی پور، رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) استان قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو پیرامون حواشی ایجاد شده درخصوص مساله ادغام دانشگاه های تک جنسیتی از جمله دانشگاه حضرت معصومه (س) ذیل طرح آمایش گفت: آنچه که در جلسه دانشگاه‌های تک جنسیتی که با حضور روسای این دانشگاه‌ها و معاون فرهنگی وزارت علوم برگزار شد، ضرورت باقی ماندن و حفظ دانشگاه‌های تک جنسیتی بود.

رییس دانشگاه حضرت معصومه (س) افزود: به دلیل اینکه برخی از این واحد‌های دانشگاهی دارای کاستی‌هایی هستند و از استاندارد‌های دانشگاه فاصله دارند؛ باید سناریویی نوشته شود که این کاستی‌ها برطرف شود. صحبت‌های مختلفی در این باره صورت گرفته، اما هنوز هیچ تصمیمی مبنی بر ادغام دانشگاه حضرت معصومه با دانشگاه دیگر گرفته نشده است، آنچه که مسلم است این است که این مجموعه دانشگاهی باقی مانده و حفظ و تقویت آن اولویت ما است، اما اینکه با یک دانشگاه بزرگتری ترکیب شود و از ظرفیت و امکانات آن استفاده شود و یا خود به صورت مستقل به راه خود ادامه دهد، تصمیمی در این رابطه گرفته نشده است.

وی بیان کرد: اگر درآینده نیز قرار بر ادغام باشد، به صورت ساختاری خواهد بود و این دو مجموعه به طور جداگانه باقی می‌مانند و تنها از جهت برخی مسائل کلان مدیریتی یا سیاست گذاری با هدف اشتراک امکانات و خدمات و ظرفیت‌های دانشگاه با سابقه‌تر نسبت به دانشگاه جدیدتر خواهد بود. نگاه وزارت علوم نیز در خصوص کمک به یک دانشگاه تازه تاسیس نگاهی مثبت و ایجابی است نه یک نگاه سلبی.

عبدی پور ادامه داد: در جلسه‌ای که در این خصوص برگزار شد، بحث ضرورت و فایده دانشگاه‌های تک جتسیتی پررنگ تر از مسایل دیگر بود و همه بر این قضیه که خانم‌ها باید در آموزش عالی حق انتخاب داشته باشند،متفق القول بودیم، به این شکل که اگر خانم ها در آموزش و پرورش در مقاطع ابتدایی تا متوسطه به دلیل وجود مدارس دخترانه حق انتخاب ندارند، در آموزش عالی این حق انتخاب برای آنها وجود خواهد داشت.
یعنی یک دانشجوی دختر می‌تواند به دانشگاه مختلط یا تک جنسیتی برود. یعنی اینکه خانمی لزوما در یک دانشگاه تک جنسیتی و یا دو جنسیتی درس بخواند منطقی و درست نیست، باید این انتخاب برای خانم‌ها وجود داشته باشد.