کد خبر ۷۵۴۲۱ ۳۹۵ بازدید انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۲
معاون استاندار قم عنوان کرد؛

بازار نو و کهنه نیازمند یک مرمت اساسی است

بهشتی گفت:باید بخشی از اعتبارات سالانه را به بخش بازار اختصاص دهیم،این دو مکان نیازمند یک مرمت اساسی هستند چراکه جایی بهتر از بازار کهنه برای عرضه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان سراغ نداریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محسن بهشتی معاون استاندار قم ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری که در سالن جلسات امام جواد (ع) استانداری برگزار شد، با انتقاد از نبود نظارت بر بازار نو گفت: امروز بازار نو قم تبدیل به بازار کهنه‌شده و گام بعدی تخریب آن است.

وی با تأکید بر اینکه برای حل این مشکل باید در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین استانداری، میراث فرهنگی کشور و شهرداری میزان اعتبار تعیین شود، تصریح کرد: به‌منظور بازآفرینی بازار کهنه و نو، سهم ۵۰ درصدی را میراث فرهنگی و ۵۰ درصد هم از استانداری و شهرداری تأمین اعتبار شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم افزود: انتظار می‌رود بسیاری از مشکلات بازار نو از سوی دستگاه‌های دولتی و میراث فرهنگی حل شود، درحالی‌که فضا‌هایی در حال از بین رفتن است که این فضا‌ها بسیار ارزشمند هستند.

بهشتی مطرح کرد: بنیاد مسکن ذیل ستاد بازآفرینی پیشنهاد تشکیل کارگروهی داده که استاندار رئیس این ستاد باشد که باید این مورد اصلاح شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم درباره  پروژه احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه (س) نیز عنوان کرد: پارکینگ حضرت امام (ره) گره ترافیکی این منطقه را حل کرده و احداث پارکینگ شرقی حرم مطهر هم می‌تواند بخش مهمی از مشکلات ترافیکی شهر قم را حل کند.

وی اضافه کرد: فاز ۵ عمار یاسر هم اهمیت خود را پیداکرده و در بودجه سال ۹۸ تملک‌ها در حال پیشروی است و اخذ اوراق مشارکت سبب تسریع در انجام این پروژه خواهد شد.

بهشتی یادآورشد: در زمینه طرح‌های بازآفرینی کار‌های خوبی که در شهر اتفاق افتاده سبب ایجاد یک رضایتمندی اجتماعی شده و انتظار می‌رود ساکنان این محلاتی که در هدف بازآفرینی قرار دارند با مسئولان همکاری‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم از محل منابع مختلف این حرکت را استمرار دهیم.

بهشتی درباره آسفالت مناطق هدف بازآفرینی شهری نیز گفت: آسفالت در این مناطق کیفیت و رضایتمندی مردم را افزایش می‌دهد، امیدواریم با همکاری که بین شهرداری و شهرسازی وجود دارد و با توجه به تمام منابعی که به آسفالت اختصاص‌یافته بتوانیم به اهداف موردنظر دست‌یابیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با تأکید بر اینکه تردد خودرو در محله میدان میر یک معضل است، افزود: در طرحی که درگذشته پیش‌بینی‌شده بود احداث یک پارکینگ برای این محله پیش‌بینی‌شده بود، احداث پارکینگ در محله میدان میر می‌تواند مشکل ترافیکی این محله را حل کند.

وی در پایان درباره وضعیت بازار نو و کهنه بیان کرد: باید بخشی از اعتبارات سالانه را به بخش بازار اختصاص دهیم، زیرا این دو مکان نیازمند یک مرمت اساسی هستند چراکه جایی بهتر از بازار کهنه برای عرضه میراث فرهنگی و صنایع‌دستی استان سراغ نداریم.