کد خبر ۷۵۵۴۶ ۷۷۹ بازدید انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۶
جانشین فرمانده انتظامی قم عنوان کرد؛

کشف حدود ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در قم

جانشین فرمانده انتظامی قم گفت:در تیرماه، حدود ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک، حشیش و هروئین در استان کشف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ صیاد درویشی،جانشین فرمانده نیروی  انتظامی قم روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه از کشف حدود ۶۵۰ کیلوگرم مواد مخدر در استان در تیرماه جاری خبر داد.

وی  بابیان این‌که ۹۰ درصد مواد مخدر در محور‌های مواصلاتی کشف‌شده است افزود: تریاک با ۶۴۵ کیلوگرم، حشیش با یک کیلو و ۱۶۵ گرم و هروئین با حدود ۵۰۰ گرم به ترتیب بیشترین سهم را در کشفیات دارند.

درویشی بابیان این‌که درمجموع کشفیات مواد افیونی ۴۳۴ درصد رشد داشته، به انهدام ۲ باند قاچاق تهیه و توزیع مواد مخدر در ماه جاری اشاره و بر اجرای طرح پاک‌سازی نقاط آلوده و مقابله با توزیع‌کنندگان و خرده‌فروشان مواد مخدر و همچنین جمع‌آوری معتادان متجاهر در سطح استان تاکید کرد.

جانشین فرمانده انتظامی قم با اشاره به دستگیری ۱۶ خرده‌فروش مواد مخدر، گفت: یکی از اقدام‌های موثری که در زمینه مقابله با توزیع‌کنندگان مواد مخدر با هماهنگی دستگاه قضائی استان در دستور کار قرار دارد طرح مهروموم کردن اماکن متعلق به این افراد است که درواقع می‌تواند ضربه مهلکی به آنان بزند.

درویشی بابیان اینکه پلیس و دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط با رویکرد مراقبت بیشتر و ورود جدی‌تر برای برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر اهتمام دارند، تصریح کرد: کسب این موفقیت‌ها مرهون هماهنگی بسیار خوبی است که در استان وجود دارد، بنابراین از دستگاه قضائی و همچنین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر که به‌خوبی همکاران پلیس را پشتیبانی می‌کنند باید قدردانی کرد.