کد خبر ۷۶۲۸۰ ۶۲۱ بازدید انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۱۰
با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان؛

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در قم برگزار شد /تقدیر از مدیرمسئول قم‌نا بابت کسب رتبه یک سایت‌های استانی + گزارش تصویری

آیین بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار پذیرایی مداین برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیین بزرگداشت روز خبرنگار با همکاری استانداری، شهرداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در تالار پذیرایی مداین برگزار شد.

این مراسم با حضور بهرام سرمست استاندار قم، سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار قم، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مرتضی حیدری فرماندار قم و جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه استان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا، سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم ضمن تبریک این روز به همه خبرنگاران و اصحاب رسانه اظهار داشت: این جشن با همکاری و مشارکت استانداری، شهرداری و خانه مطبوعات قم برگزارشده است.

وی گفت: باید تلاش کنیم در جهت امیدبخشی به جامعه حرکت کنیم تا بتوانیم روزهای خوبی را برای آینده متصور باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه شغل خبرنگاری را شغلی پرمخاطره خواند و ابراز کرد: خبرنگاری مستلزم دقت فراوان است، خبرنگاران هم می‌توانند برای جامعه بهترین استفاده را داشته باشند و هم بدترین استفاده را.

فرحزاد با تأکید بر اینکه خبرنگاران باید از حاشیه‌سازی و وابستگی‌های سیاسی اجتناب کنند، خاطرنشان کرد: خبرنگاران باید به‌دوراز حاشیه‌سازی و جهت‌گیری به هیچ‌گرایشی اخبار خود را منتشر کنند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران نقش مهمی در امنیت، سلامت و فرهنگ‌سازی جامعه دارند، تصریح کرد: باید پیش از انتشار یک خبر ابتدا بازتاب آن بررسی شود تا موجب پیشمانی نشود.

استاد حوزه علمیه قم در پایان گفت: از تمامی مسئولان فرهنگی تقاضا داریم همان‌طور که آیین عاشورا و محرم را احیاء کردند آیین غدیر را نیز بیش‌ازپیش فرهنگ‌سازی کنند.

در این مراسم هم‌چنین آقایان سید جواد اشرفی مدیر دفتر نمایندگی خبرگزاری فارس در قم و صادق چهرقانی مدیر خبرگزاری ایلنا در قم و خانم‌ها فاطمه عسگری مدیر خبرگزاری شبستان و محبوبه آقانوری خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از جمله خبرنگارانی بودند که به بیان مشکلات خبرنگاران استان پرداختند.

در حاشیه این مراسم از محمدحسین همتی‌نژاد، مدیر مسئول  پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به خاطر کسب رتبه یک سایت‌های استانی تقدیر شد.