کد خبر ۷۶۴۸۵ ۸۰ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۵۱
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم:

فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهر قم جوابگوی نیازهای شهروندان نیست

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم بابیان این‌که فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهر قم جوابگوی نیازهای شهروندان نیست، گفت: در حق مردم قم ظلم شده به‌طوری‌که برخی از مناطق شهری فاقد فضای سبز و تفریحی مناسب هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حسن مالکی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار  قم فردا، بابیان این‌که شهر قم ازنظر مکان‌های تفریحی و سرگرمی کمبودهای شدیدی دارد، اظهار داشت: بودجه‌ای که برای قم در نظر گرفته می‌شود با توجه به نیازهای شهر قم مناسب نیست و باید در این زمینه تمهیداتی صورت بگیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر این بودجه خود شهرداری نیز که بتواند جوابگوی این نیازها باشد کافی نیست و همین موضوع موجب شده است که ازنظر مکان‌های تفریحی و سرگرمی با کمبودهایی مواجه شویم.

مالکی‌نژاد افزود: سالانه میلیون‌ها زائر وارد قم می‌شوند که باید برای این جمعیت زیرساخت‌های لازم ایجاد شود.

وی به هزینه‌های شهرداری در منطقه جمکران اشاره کرد و بیان داشت: شهرداری قم برای تجهیز و آماده‌سازی اطراف مسجد مقدس جمکران سالانه میلیون‌ها تومان هزینه می‌کند درحالی‌که مراسمی که روز نیمه شعبان برگزار می‌شود ملی است و باید از بودجه‌های عمومی کشور برای آن استفاده شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم افزود: بارها این موضوع را به اطلاع مسئولان دولتی رسانده‌ایم اما تاکنون هیچ اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به کمبود فضای سبز و مکان‌های تفریحی در شهر قم اشاره کرد و بیان داشت: مناطق 1 و 5 شهرداری نسبت به سایر مناطق فضای سبز کمی دارد که دلیل آن کمبود بودجه است.

مالکی نژاد تصریح کرد: فضاهای تفریحی و سرگرمی در شهر نه‌تنها کم است بلکه جوابگوی نیازهای شهروندان نیست و باید در این زمینه اقدامات اساسی صورت بگیرد.

وی بابیان این‌که ساخت سالن‌های ورزشی در شهر ادامه خواهد یافت، گفت: دو سالن ورزشی امسال در دو منطقه شهرداری به بهره‌برداری می‌رسد و تکمیل سایر سالن‌های ورزشی نیز در دستور کار قرار دارد.

مالکی نژاد خاطرنشان کرد: در خصوص مکان‌های تفریحی و سرگرمی در حق مردم قم ظلم شده و نباید این رویه ادامه داشته باشد.