کد خبر ۷۶۴۹۰ ۱۵۱ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۵۳

تصویب ۲۵ میلیارد تومان اعتبارارتقا ایمنی راه‌های مواصلاتی

در نشست کمسیون ایمنی راه‌ها استان که امروز با حضور رئیس پلیس راه کشور برگزار شد طرح ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان تصویب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، اجرای تقاطع غیر همسطح کمربندی امام علی ومسیر دسترسی به بخش جعفریه، ساماندهی سهراه لنگرود –کهک وجاده قدیم قم به کاشان وایمن سازی ابتدای جاده قدیم قم به تهران را سه طرح بود که با هدف ارتقای ایمنی راه‌های مواصلاتی استان با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان به تصویب رسید.

جمالی دبیراین کمسیون به تشریح این طرح‌ها پرداخت و گفت: ۸ رمپ ولوپ وتعریض مسیر کمربندی امام علی وبلوار حضرت معصومه را از الزامات طرح تقاطع غیر همسطح این مسیر با اعتبار هشت میلیارد توملان دانست که ابراز امیدواری کرد تا پایان سال به بهره برداری برسد.

دبیر کمسیون ایمنی راه‌های استان پنج کیلومتر نخست جاده قدیم قم به تهران را یکی از ۶۶ نقطه حادثه خیز استان دانست که جداکننده‌های بتونی وآهنی به صورتی تلفیقی را در این مسیر ضروری خواند وافزود:راه وشهرسازی این طرح را تاشش ماه آینده با هزینه‌ی چهار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رساند.

ایجاد تقاطع غیر همسطح لنگرود جاده قدیم قم به کاشان وکهک با هدف کاهش تصادفات وتسهیل دسترسی ساکنان روستای لنگرود با هزینه سیزده میلیارد تومان طرح سومی بود که در این نشست تصویب شد.

رئیس پلیس راه ناجا هم با انتقاد شدید از ناایمنی برخی از خودرو‌های داخلی بویژه ((پراید)) گفت:به صورت مصداقی در تصادفی مشابه از نظر محیطی خودروی تولید داخل (پراید) ۵ کشته به جای گذاشت، اما خودروی خارجی (ساناتا) با جرح سطحی گزارش شد.

معاون عمرانی استانداری قم هم در این نشست از کاهش بیست وسه درصدی تصادفات منجرب به فوت در محور‌های برون شهری استان خبرداد.

آقای بهشتی افزود:طبق آمار‌های پزشک قانونی چهار ماه نخست سال ۹۷ هفتاد ویک کشته وچهارماه مشابه سال ۹۸ پنجاه وپنج کشته به علت تصادف در مسیر‌های برون شهری استان به ثبت رسیده است.