کد خبر ۷۶۵۰۵ ۱۵۶ بازدید انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۳۶

تکمیل نمایشگاه دائمی فرش/شهرک زائران در قم احداث می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست عصر امروز در دیدار با اعضای اتحادیه فرش دستباف استان قم با اشاره به وضعیت نمایشگاه بین المللی شهر قم اظهار کرد: به دنبال تکمیل این نماشگاه با کمک بخش دولتی و بخش خصوصی هستیم، البته بهره برداری نمایشگاه می تواند که در اختیار اتحادیه فرش قرار بگیرد، بیشتر اعتبارات صرف شده در پروژه از منابع اختصاص یافته از سفر مقام معظم رهبری به قم بود.

وی ادامه داد: تمام تلاش خود را خواهم کرد که احداث نمایشگاه فرش قم به پایان برسد و از تمام ظرفیت ها در این زمینه استفاده خواهم کرد، برآورد تکمیل اعتبار این پروژه 8 میلیارد تومان است و هر چه زمان طول بکشد، اعتبار مورد نیاز پروژه بیشترخواهد شد.

استاندار قم افزود: پیش از انتصاب به پست استانداری قم آوازه فرش شهر قم را شنیده بودم، از هر فرصتی برای معرفی این شهر استفاده می‌کنم، در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری استان قم هم باید فرش این استان در قالب یک بسته به سرمایه گذاری ارائه شود.

سرمست با اشاره به فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم اظهار کرد: پیشنهاد ایجاد شهرک زائرین در جوار عوارضی قم-تهران داده شده است و نمایشگاه دائمی فرش استان قم می‌تواند یک مکان مورد بازدید گردشگران در کنار این شهرک قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: فرش استان قم یک برند برای این استان به شمار می‌رود و صادرات این فرش به خارج از کشور نیز صورت می‌گیرد.