کد خبر ۷۷۱۵۸ ۱۸۵۱ بازدید انتشار : ۹ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۰
کلیشه برعکس همیشگی اصلاح‌طلبان قمی/

حزب ایران نوین پاینده باد... یک کمی هم حزب مردم زنده‌ باد!!!

عده‌ای از اصلاح طلبان قمی، حواشی اخیر پبرامون شهردار قم را به پای جناح رقیب نوشته و آن را وجه المصالحه دعواهای بچه‌گانه سیاسی خود قرار دادند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در وادی سیاست قم، بر کسی پوشیده نیست که شهردار فعلی از چهره‌های نزدیک به علی لاریجانی است و حتی حامیان رسانه‌ای شهردار، حواشی اخیر برای آقا مرتضی‌شان را به "قطعه ای از پروژه تخریب لاریجانی" قلمداد می‌کنند.

با این حال عده‌ای از اصلاح طلبان قمی، این حواشی را در رفتاری _که شاید بهترین تعبیر برای آن ناشیانه باشد_ پای حساب شورای شهر اصولگرا نوشته و آن را وجه المصالحه دعواهای بچه‌گانه سیاسی خود قرار دادند. یکی از این افراد در حسابهای شخصی خود ضمن بازنشر سخنان فرزند شهردار قم، خواستار ممنوع الخروجی خود شهردار هم شده است!
جالب اینجاست این شخص در گذشته در رثای علی لاریجانی قلم‌فرسایی می‌کرده است و حال شهردار قم را با برچسب عقبه اصولگرایی نقد می‌کنند! حکایت کسی که در دوران طاغوت هم عضو حزب «ایران نوین» بود و هم عضو «حزب مردم» و در جلسات این دو حزب شعار می‌داد "حزب ایران نوین پاینده باد... یک کمی هم حزب مردم زنده‌ باد"!

برخی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز نتوانسته‌اند در سرسپردگی خودشان به مجموعه سازمانی‌شان محافظه‌کار باشند و بی‌هیچ تبصره و نقدی، تمامی صحبت‌های پیرامون حضور فرزند سقاییان‌نژاد در خارج کشور را «تخریب» تلقی کردند.


نگارنده این مطلب، صرف از نظر از «سناریو تخریب» بودن یا نبودن رو کردن بخشی از زندگی خصوصی آقای شهردار، منتقد صریح نبودن سقاییان نژاد با مردم و رسانه‌ها در این باره است.

جست‌وجوی نام یکی از فرزندان سقاییان‌نژاد در جست‌وجوی گوگل، حاکی از سبقه علمی وی دارد و تحصیل در خارج از کشور به شرط این‌که اعتبار محل تحصیل جایی شبیه دانشگاه تیپ «ج» کلدونیان گلاسگو _جایی که گفته می‌شود رییس جمهور کشورمان در آنجا دو مدرک ارشد و دکترا اخذ کرده_ نه تنها مذموم نیست؛ بلکه باعث مباهات نیز می‌تواند باشد.
شاید اگر سقاییان‌نژاد به جای شعار دادن، در کنار اشاره به سابقه علمی خود، از جایگاه‌های علمی فرزندانش سخن به میان می‌آورد؛ بسیاری از این حواشی خلق نمی‌شد که ضدانقلاب به سراغ آقازاده‌شان برود!

علی ای الحال اصلاح طلبان قم بهتر است به جای انتساب سقاییان‌نژاد به جناح رقیب، به این سوال جواب دهند: "بالفرض اگر قرار بر این باشد که مقامی در کشور به جرم تحصیل فرزندش در خارج ممنوع الخروج و یا محاکمه شود؛ چند نفر مقامات دولت متبوع اصلاحات و شخصیت‌های جناحی آنها ممنوع الخروج و یا محاکمه نخواهند شد!؟

گفته می‌شود عماد خاتمی فرزند رییس دولت اصلاحات که بدون هیچ سابقه تشکیلاتی، معاون کلیدی‌ترین حزب انتخاباتی اصلاح طلبان بوده است؛ چند روز پیش برای تحصیل به خارج از کشور رفته است. اگر درس خواندن در خارج ناپسند است؛ آیا جماعت اصلاح طلب شهامت انتقاد از فرزند راس حزب خودشان را خواهند دارند یا خیر!؟"