کد خبر ۷۷۵۰۲ ۳۳۸ بازدید انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۴۱

ایستگاه فرهنگی واقعیت مجازی در قم برپا می‌شود

ایستگاه فرهنگی واقعیت مجازی همزمان با ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همت جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی و دانشجویان در قم برپا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  به نقل از سازمان فضای مجازی سراج،  ایستگاه فرهنگی واقعیت مجازی همزمان با ایام شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همت جمعی از اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی، دانشجویان و با همکاری سازمان فضای مجازی سراج در ابتدای خیابان 19 دی، دبیرستان دین و دانش از 9 صبح تا 8 شب در تاسوعا و عاشورای حسینی برپا می‌شود.

در این ایستگاه تخصصی با کمک عینک‌های VR واقعیت‌های مجازی سقا و قابل‌نصب روی تلفن‌های همراه برای عموم مردم به نمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین با استفاده از فناوری AR و نرم‌افزار خیمه بهشت اردوگاه جهنم، مراجعان قادر به دریافت اطلاعات درباره تعدادی از اصحاب امام حسین(ع) و تعدادی از دشمنان ایشان خواهند بود.

خادمی تخصصی این ایستگاه فرهنگی به عهده اصحاب رسانه از دفتر خبرگزاری فارس در قم، دفتر خبرگزاری تسنیم در قم، پایگاه خبری تابناک قم و اعضای کانون فرهنگی رسانه‌ای پادا است که به‌صورت خودجوش برای راهنمایی مراجعان این موکب حاضر شده و خادمی فرهنگی این ایستگاه را به عهده دارند.