کد خبر ۷۷۵۳۴ ۲۲۲ بازدید انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۵۷

مجلس عزای حسینی در بیوت مراجع تقلید برگزار شد

مراسم عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، همزمان با دهم محرم روز عاشورای حسینی، مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور علما، طلاب، روحانیان و اقشار مختلف مردم در بیوت مراجع تقلید برگزار شد.

مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در دفاتر حضرات آیات حسین وحید خراسانی، لطف الله صافی گلپایگانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، عبدالله جوادی آملی و دیگر علما برگزار شد.

مراجع تقلید در این مراسم‌ها به همراه دیگر اقشار مردم به سوگواری و عزاداری شهادت امام حسین (ع) پرداخته و این مصیبت را به امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

همچنین مراسم عزاداری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) در دفتر رهبر معظم انقلاب در در قم با حضور علما، روحانیان، طلاب و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

در این مراسم‌ها سخنرانان به تبیین فضائل حضرت امام حسین (ع) و فلسفه قیام حضرت پرداختند و مداحان نیز در غم شهادت آن حضرت نوحه خوانی و مرثیه سرایی کردند.

همزمان با این ایام سوگواری شهر مقدس قم حرم اهل بیت (ع) حال و هوای دیگر داشت و مردم این شهر مقدس با برگزاری هیأت‌ها و راه اندازی دسته‌های عزا به عزاداری و سوگواری پرداختند.

مردم با حضور در حرم مطهر بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، ضمن عرض تسلیت به کریمه اهل بیت (ع) و امام زمان (عج) برای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کردند.

در مراسم‌های عزاداری بیوت مراجع تقلید در روز تاسوعا و عاشورا شماری از مسؤولان کشوری مانند رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رییس مجلس، وزیر آموزش و پرورش و شخصیت‌های برجسته حوزوی نیز حضور داشتند.