کد خبر ۷۷۵۶۲ ۱۶۳ بازدید انتشار : ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۳

آیت‌الله ممدوحی: حضرت زینب(س) نهضت عاشورا را ترویج و تبیین کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حضرت زینب(س) با اقدامات بی‌نظیر و خطبه‌های خود عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را ترویج و تبیین کرد و امروز عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) برای برپایی عزاداری و مراسم سیدالشهدا(ع) اهتمام دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، آیت‌الله حسن ممدوحی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در تبیین واقعه عاشورا اظهار داشت:حضرت زینب(س) مبلغ اسلام بود و زبان گویایی داشت و مرد آفرین بود.

وی با اشاره به خصوصیات بی‌نظیر حضرت زینب(س) افزود: این بانوی پاک‌دامن دارای شرح صدر بود و گرفتاری و مشکلات و سختی‌های زیادی را متحمل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حضرت زینب(س) باکمال شجاعت و شهامت در هر مجلسی حضور پیدا کرد و به رسالت خود عمل و سکوت جلسه را در هم می‌شکست و در برابر ابن زیاد مقاومت کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد:حضرت زینب(س) با اقدامات خویش کاری کرد که دنیا متوجه شد تربیت اسلام اختصاص به مردان ندارد و گاهی زنانی تربیت می‌شوند که مرد آفرین هستند.

آیت‌الله ممدوحی با اشاره به لزوم حرکت در مسیر معصومین(ع) ابراز کرد: اهل‌بیت(ع) در هر موقعیتی به تبیین جریان عاشورا پرداختند، زیارت عاشورا یک عهدنامه‌ای بین شیعیان و امام حسین(ع) است و باید هرروز خوانده شود.

وی تصریح کرد: حضرت زینب(س) با اقدامات بی‌نظیر و خطبه‌های خود عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) را ترویج و تبیین کرد و امروز عاشقان و شیفتگان اهل‌بیت(ع) برای برپایی عزاداری و مراسم سیدالشهدا(ع) اهتمام دارند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: پس از 1400 سال امروز نهضت عاشورا وقیام امام حسین(ع) نه‌تنها فراموش نشد بلکه لحظه‌به‌لحظه رو به گسترش است و در نظام اسلامی ترویج پیداکرده که همه این اقدامات به‌واسطه حضرت زینب(س) است.