کد خبر ۷۷۵۸۸ ۴۰۸ بازدید انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۱۱

3 دونده قم بین برترین‌های لیگ ایران

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، دومین مرحله از پیکارهای فصل جاری لیگ دوومیدانی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب به انجام رسید و دونده‌های قم در مواد و رشته‌های گوناگون برای ایستادن در جایگاه‌های اول تا سوم با حریفان خود به رقابت پرداختند.

مشکلات مالی گریبانگیر دوومیدانی قم برای حضور در لیگ

با وجود اینکه قم یکی از استان‌های مستعد و موفق دوومیدانی ایران به شمار می‌رود و در یک دهه اخیر همواره در ترکیب تیم‌های ملی رده‌های پایه و کادر فنی تیم‌های ملی نماینده‌های زیادی داشته اما به دلیل مواجهه با مشکلات مالی هیچ‌گانه نتوانسته از ظرفیت غنی خود برای تشکیل تیمی مستقل در لیگ بهره ببرد.

دونده‌های قم در ترکیب 3 تیم باشگاهی

به همین دلیل دوومیدانی‌کاران مطرح استان قم با سابقه کسب مدال‌های رنگارنگ کشوری و بین‌المللی در ترکیب دیگر تیم‌های باشگاهی این رشته به میدان می‌روند، اتفاقی که امسال نیز رخ داده و چهره‌های شاخص قم برای تیم‌هایی نظیر آسان‌پرداخت، نفت تهران و پلیمر خلیج فارس خرم‌آباد مسابقه می‌دهند.

3 مدال دوومیدانی‌کاران قم از مرحله دوم لیگ

مرحله دوم مسابقات لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور با رقابت تیم‌های آسان پرداخت، فولاد مبارکه سپاهان، نفت تهران، مس کرمان، مس سونگون، دانشگاه آزاد، دانشگاه یزد، شهدای نزاجا، مقاومت تهران، پلیمر خلیج فارس و دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد و قمی‌ها در ترکیب سه تیم به مدال رسیدند.

سلامتیان نایب‌قهرمان ماده 110 متر با مانع

در رشته ۱۱۰ متر با مانع علی سلامتیان نماینده دوومیدانی قم در ترکیب تیم باشگاهی آسان‌ پرداخت است که با زمان 14 ثانیه و 82 صدم ثانیه در جایگاه دوم ایستاد، در شرایطی که مهدی پیرجهان از تیم مس سونگون با زمان 14 ثانیه و 57 صدم ثانیه رتبه نخست این رشته را به خود اختصاص داد.

ملک‌پور روی سکوی نایب‌قهرمانی 400 متر با مانع

در رشته 400 متر با مانع دومین مرحله لیگ دوومیدانی باشگاه‌های کشور رضا ملک‌پور دونده سرشناس قم برای تیم نفت تهران به میدان رفت و با زمان 51 ثانیه و 49 صدم ثانیه عنوان نایب‌قهرمانی را کسب کرد، رشته‌ای که در آن باز هم مهدی پیرجهان از مس سونگون با زمان 50 ثانیه و 93 صدم ثانیه قهرمان شد.

بازگشت طلایی رکورددار کشور

نکته مهم دومین مرحله پیکارهای لیگ دوومیدانی ایران در سال 1398 بازگشت تنها پرنده طلایی ایران در ادوار مختلف دوومیدانی قهرمانی آسیا یعنی محمدمحسن ربانی قهرمان ارزنده دوومیدانی قم و رکورددار پرش با نیزه ایران به میدان مسابقه بود، پرنده با سابقه‌ای که با وجود بازنشستگی از دنیای قهرمانی باز هم در ایران رقیب ندارد.

ربانی قهرمان پرش با نیزه

ربانی در پرش با نیزه این مرحله از پیکارها برای تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد به میدان رفت و با پرشی به میزان چهار متر و 70 سانتیمتر به مقام قهرمانی دست یافت، در حالی که جدی‌ترین تعقیب کننده خود یعنی اسحاق غفاری از تیم سپاهان 10 سانتیمتر بیشتر پرید و جایگاه نخست را تصاحب کرد.

پرنده قم رکورددار و قهرمان آسیا

محمدمحسن ربانی که بعد از مدال طلای 2007 پیکارهای قهرمانی آسیا در اردن، چند سالی است از دنیای قهرمانی خداحافظی کرده، در عرصه مربیگری این رشته فعالیت می‌کند و یکی از مربیان تیم ملی کشورمان در پرش‌ها محسوب می‌شود، به واسطه اینکه همچنان خود را از نظر فنی و جسمانی آماده نگه داشته با وجود فاصله زیاد با رکورد خود که پنج متر و 35 سانتیمتر است اما همچنان در ایران رقیب ندارد و بدون دردسر قهرمان می‌شود.

در رده‌بندی دومین مرحله مسابقات لیگ دوومیدانی مردان ایران در سال 98، تیم آسان پرداخت با 146 امتیاز در صدر ایستاده، فولاد مبارکه سپاهان با 145 امتیاز دوم است و تیم‌ مس سونگون با 104 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارد، ضمن اینکه تیم‌های پلیمر خلیج‌فارس خرم آباد با 91  و نفت تهران با 80 امتیاز چهارم و پنجم هستند.