کد خبر ۷۸۲۶۵ ۳۴۶ بازدید انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۴
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم:

اگر زلزله‌ای در قم رخ دهد؛ تجهیزاتی برای رهایی مصدومان از زیر آوار ‌نداریم

عباس جعفری گفت: ما در یک شهر یک‌میلیون و دویست‌هزارنفری اگر یک زلزله رخ دهد، یک دست پنوماتیک برای رهایی مصدومان زیر آزار آوار نداریم و خیلی از ماشین‌های نجات ما واقعاً برای شهر قم کم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، عباس جعفری در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان و بهره‌برداری از نردبان 40 متری خریداری‌شده توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم که همزمان با هفته آتش‌نشانی و ایمنی در ایستگاه شماره 21 شهید خلیل کریمی برگزار شد، اظهار داشت: سال 58 در حمله هوایی رژیم بعثی به پالایشگاه نفت آبادان، تعداد زیادی از همکاران آتش‌نشان در اطفاء این حریق به شهادت رسیدند و آتش‌نشانی در خط مقدم ایثارگرانی است که دائماً در حال خدمت به کشور هستند و از جان خودشان می‌گذرند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانی قم در یک برهه‌ای به‌شدت مظلوم بود و تا هشت سال پیش فقط یک دست لباس ضد حریق داشتیم، افزود: سایر تجهیزات نیز وضعیت بغرنجی داشت که باعث نارضایتی مردم شده بود و شاهد یک خدمت‌رسانی ناقص به مردم آن‌هم در سازمانی بسیار حساس که با جان و مال مردم سروکار دارد بودیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم تصریح کرد: ظرف سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در شهر اتفاق افتاد که 12 ایستگاه به‌صورت همزمان ساخته شد و جذب بی‌سابقه حدود 300 نیرو برای سازمان آتش‌نشانی قم واقعاً انقلابی در یک مقطع بود.

وی با بیان اینکه خودروهای خوبی خریداری‌شده و آتش‌نشانی قم در یک مقطع تا 400 درصد رشد داشته است، خاطرنشان کرد: اما هنوز این سازمان بر اساس گزارش کارشناسی در خیلی از موارد، کمبودها و نقص‌هایی داشته که باید جبران شود.

جعفری اضافه کرد: ما در یک شهر یک‌میلیون و دویست‌هزارنفری اگر یک زلزله رخ دهد، یک دست پنوماتیک برای رهایی مصدومان زیر آزار آوار نداریم و خیلی از ماشین‌های نجات ما واقعاً برای شهر قم کم است.

وی با تأکید بر اینکه سه نردبان در قم داریم که یکی از آن‌ها سابقه 27 ساله داشته و کارشناسان ژاپنی عمر آن را پایان‌یافته عنوان کرده‌اند،‌ افزود: یک نردبان 55 متری داریم که برای اورهال به تبریز ارسال‌شده است و با توجه به کار کارشناسی که انجام گرفته، در شش گوشه شهر نیاز به نردبان آتش‌نشانی است.