کد خبر ۷۸۵۰۹ ۴۹۳ بازدید انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۴۵
گزارش یک‌صد و چهاردهمین جلسه شورای اسلامی قم:

از کمک 300 میلیاردی شهرداری به مراسم اربعین حسینی تا بازگشایی فاز 5 عمار یاسر

یک‌صد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، عصر روز دوشنبه 15 مهر برگزار و از کمک ۳۰۰ میلیونی شهرداری به مراسم اربعین حسینی خبر داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، یک‌صد و چهاردهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم عصر امروز با حضور شهردار قم، معاونان شهردار و اعضای شورای شهر در سالن جلسات شهید باکری برگزار شد.

بازگشایی فاز 5 عمار یاسر

نخستین لایحه مربوط به اخذ مجوز اعمال ماده 9 طرح بازگشایی فاز 5 عمار یاسر حدفاصل کوچه ممتاز تا کوی بیدگلی بوده که توسط محرری رئیس کمیسیون شهرسازی شورا قرائت شد که با نظر اعضای شورای شهر این لایحه به تصویب رسید.

وی با تأکید بر رعایت ماده 8 اظهار داشت: شهرداری با همکاری قوه قضایی در واگذاری املاک توسط مردم همکاری لازم را داشته تا عملیات اجرای بازگشایی فاز 5 عمار یاسر تسریع شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آتش زر نیز با بیان لزوم آماده‌سازی بسترهای اجتماعی در تملک املاک توسط شهرداری تصریح کرد: آزادسازی معابر یکی از سخت‌ترین کارها بوده که باید قبل از هر اقدامی بسترسازی مناسب انجام‌شده و به قضات توجیهات لازم ارائه داده شود تا مشکلی پیش نیاید.

دومین لایحه نیز که مربوط به  اخذ مجوز توافقنامه منعقده فی‌مابین شهرداری قم و آقای مجید مهدوی فر و شرکاء – مالکین پلاک ثبتی 2 فرعی از 11055 اصلی با کد نوسازی 5 توسط محرری قرائت شد پس از تأکید  حسین اسلامی رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر بر بیان صدور قوانین ارزش‌افزوده و ماده 101 بر باقی املاک به‌صورت پیوست تصویب شد.

امتیاز 2/1 مدرک فوق‌دیپلم در تاکسیرانی قم

سومین لایحه که توسط امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورا قرائت شد به موضوع مجوز اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی تشخیص صلاحیت  شرکت‌های  حمل‌ونقل درون شهر پرداخته و با نظر موافق کمیسیون و اصلاح مواردی مانند در نظر گرفتن مدرک فوق‌دیپلم با ضریب 2/1 و اصلاح سه جدول پایانی آیین‌نامه و در نظر گرفتن ارزیابی تاکسی‌داران با ضریب 30 امتیاز تصویب شد.

امراللهی با تأکید بر لحاظ امتیاز 50 درصدی در ساختار مدیریتی تصریح کرد: محل شرکت نیز در این اصلاح باید دارای مساحتی 70 تا 100 متر بوده و شرکت‌ها نمی‌توانند هزینه اجاره محل شرکت را از تاکسی‌داران مطالبه کنند.

کمک 300 میلیونی شهرداری قم به مراسم اربعین حسینی(ع)

لایحه چهارم مجوز هزینه کرد مبلغ 300 میلیون تومان در مراسم اربعین حسینی (ع) با قید دو فوریت بوده که با اصلاح مواردی به تصویب رسید.

سقاییان نژاد شهردار قم در طی تصویب این لایحه با تأکید بر شفاف‌سازی بر هزینه‌های شهرداری در اربعین حسینی خاطرنشان کرد: بعضی هزینه‌های پارسال هنوز پرداخت‌نشده و شهرداری نتوانسته هزینه‌های سازمان اتوبوسرانی را پرداخت کند.

سپس امراللهی ادامه داد: شهر قم با توجه به فرهنگ و جایگاه ویژه‌ای که در انقلاب دارد نیازمند ردیف بودجه‌ای ویژه برای برگزاری مراسمات فرهنگی و مذهبی و ملی بوده و باید به‌صورت ویژه به آن توجه کرد.

سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم نیز خاطرنشان کرد: باید دست شهرداری در هزینه‌های اربعین باز بوده و بعد ردیف بودجه آن موردبررسی قرار گیرد.

لایحه بعد که توسط مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم قرائت شد به اخذ مجوز بودجه سل 1397 سازمان میادین میوه و تره‌بار پرداخته و به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

سپس لایحه اخذ مجوز واگذاری قطعه 5 از 218/10593 اصلی با کد نوسازی 19-46-6-4 (کارخانه گوهر رنگ سابق) توسط  اخوان رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر قم قرائت شد و با نظر مثبت کمیسیون تصویب شد.