کد خبر ۷۹۹۲۰ ۷۳۴ بازدید انتشار : ۵ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۹
اطلاعیه سپاه علی بن ابیطالب؛

اعزام اردوهای راهیان نور در قم از سر گرفته شد

سپاه علی بن ابیطالب با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد اعزام اردوهای دانش آموزی به سرزمین های نور از روز 5 آذر ماه از سرگرفته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در اطلاعیه سپاه علی بن ابیطالب آمده است: با توجه به ضرورت و اهمیت تبیین ابعاد حماسه شگفت آور 8 سال دفاع مقدس و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده و تاکید مقام معظم رهبری در این خصوص، سپاه علی بن ابی طالب(علیه السلام) با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان قم از سال 1389تاکنون توانسته است نسبت به اعزام بیش از 40هزار نفر از دانش آموزان دخترو پسر استان قم به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در قالب اردوهای راهیان نور اقدام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: با توجه به برنامه ریزی‌ها و پیگیری‌های مستمر و رعایت کامل مسائل ایمنی و امنیتی، از ابتدا تا کنون، تمام اعزام‌ها بدون هیچ گونه حادثه ای انجام شده است. اعزام‌های امسال نیز از روز 18 آبان آغاز شد که در مرحله اول اعزام دانش آموزان دختر، تعدادی از دانش آموزان دچار آلودگی و بیماری شدند که با بررسی‌های انجام شده و نظر کارشناسان بهداشت، این بیماری ها ناشی از آلودگی محیطی استان خوزستان و ویروس‌های بیماری زای موجود در منطقه بوده که مردم استان خوزستان را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

در این بیانیه اضافه شده است: سپاه علی بن ابی طالب(ع) ضمن پیگیری فوری مراحل درمان عزیزان دانش آموز، اعزام‌ها را به طور موقت لغو کرده و مراتب توسط بهداری سپاه استان پیگیری و با همکاری مسؤولان اردویی سپاه استان خوزستان، عوامل آلودگی رفع و امکان برگزاری دوباره اردوها فراهم شده است.

در پایان این بیانیه یادآور شده است: لذا با توجه به رفع آلودگی و انجام تمهیدات لازم، به حول و قوه الهی اعزام‌ها با همکاری و مشارکت سپاه علی بن ابی طالب(ع) و اداره کل آموزش و پرورش استان، از روز سه شنبه 5 آذر ماه از سر گرفته خواهد شد.