کد خبر ۸۰۰۵۹ ۷۹۳ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۰۰:۱۶

مدارس کدام استان‌ها فردا تعطیل است؟

در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوا در تهران و ستادهای استانی علاوه بر تهران تمام مدارس استان‌های البرز، اصفهان،خراسان رضوی و سمنان تعطیل اعلام شد.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم ، در چند روز گذشته و  در پی بروز پدیده وارونگی هوا و بالا رفتن میزان آلاینده‌ها جوی هوای برخی استان‌های کشور به وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس رسیده است. این امر باعث شده که کمیته اضطرار آلودگی هوا روز گذشته تمام مدارس و دانشگاه‌های استان تهران را تعطیل کند.

مسعود ثقفی، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: در پی اعلام کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تمام مدارس تهران فردا تعطیل است. بر این اساس تمام مدارس و موسسات علمی غیردولتی نیز در مناطق نوزده‌گانه شهر تهران در نوبت صبح و عصر روز یکشنبه، 10 آذر 98 تعطیل هستند.

او گفت:  به دلیل آلودگی هوا، تمام مدارس دولتی و غیردولتی و مؤسسات علمی آزاد تهران فردا نیز تعطیل هستند.

تداوم آلودگی هوا  در روز شنبه 9 آذر باعث شد که مدارس برخی از استان‌های کشور برای فردا (یکشنبه، 10 آذر) تعطیل شوند.

همچنین طبق تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوای استان البرز، مهد کودک و مقاطع پیش دبستانی و دبستان به جز شهرستان طالقان و نیز آسارا، در دیگر نقاط استان، در دو نوبت صبح و عصر فردا یکشنبه دهم آذر تعطیل و سایر مقاطع دایر است.

مدارس تمامی مقاطع مشهد فردا تعطیل شد

احمد یزدان‌پناه، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان‌رضوی نیز در این باره اعلام کرد:با توجه به تداوم شرایط آلودگی هوا، فردا یکشنبه دهم آذرماه، مهدهای کودک، پیش دبستانی‌ها و مدارس تمامی مقطع نواحی هفت‌گانه مشهد، تبادکان و رضویه در دو نوبت صبح و بعداز ظهر تعطیل است.

همه مقاطع تحصیلی در شهر قم فردا به علت آلودگی هوا تعطیل استپیروانی: آلودگی هوا در ورزشگاه آزادی کمتر است/ از نظر ما بازی با نساجی برگزار می‌شودآلودگی هوا مدارس اصفهان را به تعطیلی کشاند + جزئیات

تعطیلی مدارس در سمنان و اصفهان

در همین حال؛  معاون عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه مدارس ابتدایی سمنان، سرخه، آرادان و گرمسار به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدند، گفت: غلظت آلاینده‌های جوی در این شهرها زیاد گزارش شده است.

کمیته اضطراری آلودگی هوای اصفهان در اطلاعیه ای اعلام کرد که با توجه به افزایش غلظت آلاینده ها در جلسه دوم امروز مقرر شد فردا یکشنبه ( ١