کد خبر ۸۰۰۸۴ ۶۳۷ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۷

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله میرمحمدی در قم برگزار می‌شود

مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور اساتید حوزه و علما در قم برگزار می‌شود.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله ابوالفضل میرمحمدی عضو مجلس خبرگان رهبری با حضور اساتید حوزه و علما برگزار می‌شود.

این مراسم امشب پس از اقامه نماز مغرب و عشا درمسجد معصومیه  واقع در میدان مطهری خیابان آیت الله حائری و مراسم زنانه نیز در حسینیه جنب مسجد برگزار می شود.

رئیس مجلس خبرگان، ارتحال آیت الله میرمحمدی را تسلیت گفتسی و هشتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی در قم برگزار شدمراسم چهلمین روز ارتحال حجت‌الاسلام کورانی در قم برگزار شد

آیت‌الله سیدابوالفضل میرمحمدی زرندی در سال‌ 1302 هجری‌ شمسی‌ در بخش‌ زاویه‌ زرند از توابع‌ شهرستان‌ ساوه‌ در خانواده‌ای‌ مذهبی‌ دیده‌ به‌ جهان‌ گشود.

مرحوم میرمحمدی‌ به‌‌همراه‌ سایر فضلا و روحانیون‌ از مدافعان‌ نهضت‌ اسلامی‌ بوده‌ و در امضای برخی‌ از اعلامیه‌ها علیه‌ رژیم‌ ستمشاهی‌ و حمایت‌ از حضرت‌ امام‌ خمینی(ره) نقش‌ داشته‌ است‌ که‌ از جمله‌ آن‌ می‌توان‌ به‌ ارسال‌ نامه‌ای‌ سرگشاده‌ با عنوان‌ «نامه‌ جمعی‌ از فضلای حوزه‌ علمیه‌ قم‌ به‌ هویدا نخست‌ وزیر وقت‌ در مورد اعتراض‌ به‌ اقدامات‌ خلاف‌ قوانین‌ اسلام‌ و قانون‌ اساسی‌، جو خفقان‌ و سانسور، دستگیری‌ حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره) و غیره» اشاره‌ کرد.

عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و مجلس خبرگان رهبری از جمله مسئولیت‌های آیت‌الله میرمحمدی زرندی بود.