کد خبر ۸۰۰۹۰ ۶۱۳ بازدید انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳

برگزاری مسابقه دانش‌آموزی پرچم در قالب روزنامه‌ دیواری/مسابقه ویژه پیشنهاد به شهردار برگزار می‌شود

ابوالقاسم مقیمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه یکی از برنامه‌ها و مسابقات پیوسته و جذاب سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و آموزش و پرورش که در سال‌های اخیر برگزار شده مسابقه پرچم است، اظهار کرد: برخی از سال‌ها این مسابقه به صورت نقاشی اجرا شده و سال گذشته که با همکاری آموزش و پرورش برگزار شد نزدیک به ۴۵ هزار اثر تولید شد که از بین آنها به دانش‌آموزان برگزیده و آثار فاخر هدایایی در هر پایه اهدا شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم بیان کرد: امسال با توجه به مناسبت هفته و روز قم که سالروز ورود حضرت معصومه(س) است هماهنگی که با آموزش و پرورش صورت گرفت برای محتوا سازی و آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با شخصیت حضرت معصومه(س) و ظرفیت‌ها و شاخصه‌های قم تصمیم بر این شد که مسابقه به صورت مسابقه روزنامه دیواری اجرا شود و در آن باکس‌های مختلف تولیدی از جمله باکس شناخت قم، معرفی ظرفیت‌های آن، آشنایی با حضرت معصومه(س) و… باشد.

مقیمی با بیان اینکه مسابقه ویژه این روزنامه دیواری هم مسابقه پیشنهاد به شهردار است، گفت: در این مسابقه دانش‌آموزان باید پاسخ دهند که اگر شهردار بودند در شهر مقدس قم چه می‌کردند که جایزه ویژه‌ای برای آن پیش‌بینی شده است.

وی اضافه کرد: دانش‌آموزان فرصت دارند با ثبت نظرات و اطلاعات با توجه به تحقیقی که انجام می‌دهند آشنایی بیشتری با ظرفیت‌های مختلف قم آشنایی بیشتری پیدا کنند و همکلاسی‌های خود را با این اطلاعات بیشتر آشنا کنند و روزنامه‌ دیواری‌های تولید شده هم به صورت دفترچه و کتاب برای تولید محصولات فرهنگی استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه محفل طنز قمپز یکی از برنامه‌هایی است که در سطح شهر و برای عموم مردم جای خوبی باز کرده و فرصتی برای شور و نشاط اجتماعی شده است، اظهار کرد: هفته قم فرصتی شد تا با استفاده از این قالب و محتوای هنری بتوانیم نکات، تذکرات و حرکت‌های اصلاحی که نیاز داریم را برنامه‌ریزی کنیم.

مقیمی با اشاره به برگزاری باشکوه محفل طنز قمپز به مناسبت روز قم و سالروز ورود حضرت معصومه(س)، تصریح کرد: این برنامه با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری و حوزه هنری استان قم برگزار شد که بازخورد خوبی نیز در این ایام داشت.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری اینگونه محافل که اختلاط هنر و طنز است تاثیر ویژه‌ای بر ارائه آثاری مطلوب و اثرگذار دارد، تصریح کرد: این محفل با موضوع قم و فرهنگ شهروندی و با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی طراحی شد و حوزه هنری انقلاب اسلامی در این برنامه نقش جدی داشته و همکاری خوبی شکل گرفت تا این برنامه به نتیجه برسد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به دیگر برنامه‌های سازمان به مناسبت روز و هفته قم و سالروز ورود حضرت معصومه(س) در شهر، اظهار کرد: با توجه به ابعاد وجودی مختلف حضرت معصومه(س) و تحول شگرفی که ایشان با حضور در شهر مقدس قم ایجاد کردند جمعی از شاعران اهل بیت(ع) و دوست‌داران حضرت معصومه(س) برای نخستین بار شب شعر اختصاصی بانوی کرامت را در سالن همایش‌های شهرداری برگزار خواهند کرد.

مقیمی با اشاره به اثرگذاری شعر بین اقشار مختلف جامعه و ضرورت بهره‌گیری از این قالب ادبی برای ترویج معارف اهل‌بیت(ع) بین اقشار مختلف جامعه، تصریح کرد: در این شب شعر آثار فاخری در حضور شهروندان قرائت خواهد شد و با توجه به ابعاد وجودی حضرت معصومه(س) این شعرها سروده شده و شعرای ارزنده شهر قم و دیگر استان‌ها در این مراسم حاضر خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان در ایام هفته قم برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری را با محوریت مردم، هنرمندان و رسانه‌ها ترتیب داده است، افزود: این برنامه در سالروز ارتحال بانوی کرامت از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه به مناسبت هفته قم جشن‌های محله‌ای با کمک کانون‌های فرهنگی مساجد، بسیج و هیئات مذهبی در محلات مختلف شهر در دستور کار است، اظهار کرد: المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب و ثارالله با همکاری مجموعه‌های مختلف فرهنگی آغاز شده و با محوریت مساجد و محلات در حال اجرا است.

مقیمی با اذعان به اینکه المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب سال گذشته با مشارکت بیش از ۵ هزار نفر از بچه‌های مسجدی برگزار شد، گفت: این المپیاد با مشارکت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فضای زیبا و دلنشینی را در مساجد به هنگام رقابت ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: امسال هم این مجموعه المپیاد ورزشی فرزندان انقلاب با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در هفته قم آغاز شده و اختتامیه آن در دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم گفت: در بیش از ۱۰۰ مسجد فرزندان انقلاب به برگزاری مسابقات ورزشی می‌پردازند و پیش‌بینی داریم امسال هم بیش از ۵ هزار نفر در این مسابقات شرکت کنند.

مقیمی گفت: المپیاد ورزشی ثارالله هم در بیش از ۹ رشته با کمک قرارگاه ثارالله با شعار علی‌یاوران و علی‌باوران آغاز شده و رونمایی از پوستر آن هم در نماز جمعه صورت گرفت، در هفته قم این مسابقات به کار خود ادامه خواهد داد و پایان آذرماه اختتامیه مسابقات در مصلی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به نامگذاری سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم، به عنوان روز قم دبیرخانه این روز در سازمان فرهنگی ورزشی هنری شهرداری تشکیل شد، اظهار کرد: کمیته‌های پنج گانه به عنوان کمیته‌های تخصصی روز قم در شهرداری هم شکل گرفته که محوریت آن را معاونت خدمات شهری،معاونت برنامه‌ریزی، اداره کل ارتباطات و امور بین الملل و سازمان فرهنگی هنری ورزشی دارد و تلاش داریم محوریت برنامه‌ها به فعالیت‌هایی باشد که این روز را معرفی کند و کمتر به کارهای بین‌المللی پرداخته شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اذعان کرد: با توجه به اینکه دبیرخانه در شهرداری بود سایر دستگاه‌ها نیز طرح‌های خود به شهرداری فرستادند و می‌توانیم از برنامه‌هایی که در نهادهای دیگر برگزار می‌شود به تولیدات رسانه‌ای و نماهنگ، پیاده‌روی خانوادگی، محافل خانوادگی قرآنی در بقاع متبرکه، همایش تکریم نوگلان و پیرغلامان اهل بیت و… اشاره کرد.

مقیمی با تاکید بر اینکه در شهرداری با محوریت سازمان فرهنگی مجموعه برنامه‌های متنوعی در حوزه‌های فرهنگی هنری اجتماعی، گردشگری، سلامت و ورزشی طراحی شد، خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ برنامه در حوزه‌های مختلف طراحی شده و در کمیته تبلیغات برنامه‌ریزی شد تا دیدارهایی با مراجع تقلید و نمایندگان مجلس و خانواده‌های شهدا برگزار شود و فعالیت رسانه‌ای از طریق شبکه‌های تلوزیونی و خبرگزاری‌ها تا شهروندان و هم‌وطنان بیش از پیش با روز قم و حضرت معصومه(س) آشنا شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه برای استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت عکاسان خبره قمی مجموعه نمایشگاه عکسی از آثار فاخر در نگارگذر خیابان صفائیه اکران شده است، اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از تصاویری که از نقاط مختلف شهر، حرم مطهر و مسجد جمکران تهیه شده در این نمایشگاه استفاده کنند.

مقیمی با تاکید بر اینکه عکاسان خبره قمی در مناسبت‌های مختلف از مکان‌های مختلف مذهبی قم تصاویر منحصر بفردی را ثبت کرده‌اند، تصریح کرد: به همین خاطر طی این سال‌ها تصاویر جالبی ثبت شده که با گردآوری این آثار با همکاری برخی از این عکاسان نمایشگاه عکسی را ترتیب داده‌ایم که این تصاویر در معرض دید عموم قرار گیرد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه با کیفیت بسیار بالاتر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) هم به صورت همزمان برگزار خواهد شد و زائرین می‌توانند از این آثار دیدن کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه این نمایشگاه از دوم آذرماه آغاز به کار کرده و تا ۶ آذر میزبان بازدیدکنندگان است، افزود: ایوان آیینه با همکاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری، حوزه هنری قم و گروه معارف فضای مجازی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به اکران عمومی درآمده است.

مقیمی با بیان اینکه یکی از فاخرترین اتفاقات هنری روی داده در شهر قم دوره آموزشی و جشنواره تئاتر مساجد است، اظهار کرد: این جشنواره به همت سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری و حوزه هنری قم در این شهر رقم خورده است.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته دور اول این جشنواره به مناسبت ۴۰سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد، تصریح کرد: امسال هم با توجه به اثر خوبی که این جشنواره سال گذشته داشته، همراه با ارائه آموزش‌های تئاتر و نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی و بازیگری برای بچه‌ها مسجد رقم خورده و در حال اجرا است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با بیان اینکه در قالب این جشنواره بیش از ۲۷ گروه پسرها و ۱۵ گروه دخترها مسابقه خواهند داد، تصریح کرد: آثار فاخری در قالب این جشنواره مسجدی تولید شده که در موقعیت‌های مختلف شهری به صورت خیابانی و صحنه‌ای برای مردم قم اکران خواهد شد.

وی با اشاره به پیش بینی تخفیفات ویژه به مناسبت ایام هفته قم، اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی انجام شده برای هفته قم و مذاکراتی که با دستگاه‌های مختلف استان صورت گرفته تلاش کردیم در هفته قم زائرین و شهروندان قمی از خدمات ویژه‌ای برخوردار شوند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم با اشاره به برخی از این تخفیفات، تصریح کرد: تخفیف در اماکن زیارتی، گردشگری، هتل‌ها، عوارض شهری از مجموعه تخفیفاتی است که هماهنگ شده است.

وی با بیان اینکه تخفیف عوارض شهرداری قم یکی از بزرگترین تخفیفاتی است که شهرداری در این ایام و به مناسبت روز قم اجرایی می‌کند، خاطرنشان کرد: از ۳۰ آبان‌ماه تا دهه مبارک فجر تخفیفات مختلف عوارض را خواهیم داشت که به صورت الکترونیکی شهرداری تخفیفات را اعمال خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم اظهار کرد: مجموعه‌ای از پزشکان، مهندسین و اصناف هم به یمن ورود حضرت معصومه(س) به قم تخفیفات ویژه‌ای را لحاظ کردند تا شهروندان به برکت حضور حضرت معصومه(س) در این یک هفته از این خدمات بهره‌مند شوند.