کد خبر ۸۰۱۱۶ ۷۹۹ بازدید انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۵

ورود اتوبوس گردشگران به هسته مرکزی نظم شهر قم را به‌هم می‌ریزد

شهردار قم در مخالفت با صدور مجوز ورود اتوبوس گردشگران به مرکز شهر گفت: نظم ترافیکی مرکز شهر باید حفظ‌شده و زائران و مسافران نیز ملزم به رعایت این نظم هستند.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، سید مرتضی سقاییان‌نژاد صبح امروز در جلسه یکصد و بیست و یکمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات ساختمان شورای شهر برگزار شد، با بیان اهمیت حفظ نظم و ترافیک شهر به‌ویژه در مرکز شهر اظهار داشت: رعایت نظم شهر برای شهروندان و مسافران الزامی است.

وی در مخالفت با لایحه صدور مجوز ورود اتوبوس‌های برون شهر به مرکز شهر و اخذ عوارض افزود: هتلداران مانند همه شهرها باید امکانات و تسهیلات لازم را در اختیار مسافران و مهمانان خود قرار دهند.

شهردار قم تصریح کرد: حفظ نظم شهر به‌ویژه در هسته مرکز شهر برای عموم مردم و زائران و مسافران الزامی است و با صدور مجوز برای ورود اتوبوس‌های زائران و گردشگران خارجی حقوق شهروندان ساکن قم ضایع می‌شود.

مظلومیت گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد؛ پروژه‌ای که بعد از 12 سال هنوز به بهره‌برداری نرسیده استضرورت توسعه و استانداردسازی زیرساخت‌های گردشگری برای معلولانقم به قطب گردشگری سلامت کشور تبدیل می‌شود

عضو شورای شهر قم نیز در این جلسه با مخالفت برای ورود اتوبوس‌های بین‌شهری به مرکز شهر قم یادآور شد:تصویب این لایحه ناقض سیاست‌های قبلی شهرداری و شورا بوده و نمی‌توانیم چنین لایحه‌ای را تصویب کنیم.

زین‌العابدین قراچورلو اجرای پروژه‌هایی مانند آرام‌سازی هسته مرکز شهر را سیاست امروز شهرداری و شورای شهر اعلام کرد و گفت: با اجرای چنین پروژه‌های سنگینی در شهر ورود خودرو به شهر را محدود کرده‌ایم و نمی‌توانیم مجوزی ناقض این سیاست صادر کنیم.

وی استفاده مردم از اتوبوس‌های شهری را حدود 8 درصد عنوان و خاطرنشان کرد: در حال حاضر تردد اتوبوس‌های شهری نیز بسیاری از خیابان‌ها را مسدود کرده  و مسافران داخلی و خارجی می‌توانند با ماشین‌های سبک تردد کنند.