کد خبر ۸۰۱۲۲ ۹۸۲ بازدید انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳

۶ چهره مطرح پاکدشت برای تصدی صندلی بهارستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس، با آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دهم آذرماه، بحث انتخابات در حال داغ شدن است، دراین‌بین عده‌ای با تب‌وتاب انتخابات همراه شده و در تلاش برای ورود به رقابت‌های جنجالی برای نشستن بر کرسی نمایندگی مردم هستند.

شهرستان پاکدشت نیز از این قائله مستثنا نبوده و شاهد فعالیت‌های پیدا و پنهان افراد و گروه‌هایی است تا خود را به‌عنوان کاندیدهای آینده معرفی و شانس خود را برای تصاحب یکی از کرسی‌های خانه ملت به رأی بگذارند.

بر اساس اخبار غیررسمی و تحرکات مشاهده‌شده در شهرستان پاکدشت در روزها و ماه‌های اخیر، می‌توان به حضور احتمالی افرادی همچون یزدان پناه، موسوی، قمی، بشیری، علی‌محمدی و زعفری رحقی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پس از تائید صلاحیت اشاره کرد.

محمد قمی نماینده فعلی و اصلاح‌طلب مردم پاکدشت در مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات است که سابقه ۶ دوره نمایندگی را دارد. وی در بیستم شهریورماه امسال از قصد خود برای شرکت در انتخابات امسال خبر داد؛ به نظر می‌رسد به دلیل اختلافاتی که در جریان اصلاحات نسبت به عملکرد محمد قمی به وجود آمده است، ایشان کار دشواری را برای پیروزی در دوره بعد در پیش خواهد داشت.

فرهاد بشیری نماینده دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از جبهه مردمی نیرو‌‌های انقلابی شهرستان پاکدشت است و رقیب جدی برای اصلاح‌طلبان به شمار می‌رود، چراکه نیروهای انقلابی طی ۲ سال خرد جمعی و افکار سنجی عمومی از بین ۷ گزینه جهت شرکت در انتخابات یازدهمین دوری مجلس شورای اسلامی بشیری را انتخاب کردند.

علی موسوی شهردار اسبق پاکدشت، دارای گرایش اصلاح‌طلب و بازنشسته بوده و با توجه به ضعف نماینده فعلی شنیده‌ها از تمایل اصلاح‌طلبان به وی را حکایت می‌کند، این موضوع احتمال اینکه موسوی گزینه نهایی جریان اصلاحات در پاکدشت باشد را افزایش می‌دهد.

علی یزدان پناه، رئیس سابق آموزش‌وپرورش پاکدشت که دارای گرایش اصلاح‌طلبی است، هم‌اکنون مشاور اجرایی مدیرکل آموزش‌وپرورش شهرستان‌های تهران می‌باشد، طبق مشاهده تحرکات اخیر ایشان، این احتمال وجود دارد که برنامه وی برای حضور در انتخابات جدی باشد.

امیدعلی علیمحمدی از دیگر کاندیداهای احتمالی است که تمایل به مجموعه اصلاح‌طلبان را داشته و اکنون به‌عنوان معلم در حال فعالیت می‌باشد، تحرکات وی نیز این احتمال را رقم می‌زند که برای انتخابات برنامه‌ای دارد.

محمود زعفری رحقی مشغول در امر وکالت است که اقبال چندانی در بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان نداشته و در چند دوره انتخابات شورای شهر و مجلس شورای اسلامی شرکت کرده که مردم نیز تمایلی به وی نشان ندادند.

مردم شهرستان پاکدشت در انتخابات مجلس دهم بیش از ۶۰ درصد و انتخابات ریاست جمهوری یازدهم بیش از ۷۰ درصد مشارکت داشته است همچنین این شهرستان با جمعیت ۳۵۰ هزارنفری، یک کرسی در مجلس شورای اسلامی را به خود اختصاص داده است.