کد خبر ۸۰۱۲۳ ۸۰۶ بازدید انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۵۵

14 یادمان شهدای قم در حال احداث است

معاون بنیاد شهید قم با بیان اینکه 80 گلزار شهدا در استان قم وجود دارد،گفت:31 یادمان شهدا ایجادشده و 9 یادمان در دست تعمیر و 14 یادمان نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تأسیس است.

- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، قاسم تقی پور ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات بنیاد شهید و امور ایثارگران استان برگزار شد،اظهار داشت: امام خمینی(ره) وظیفه بنیاد شهید را به‌خوبی مشخص و اولویت‌های این بنیاد را به‌خوبی تبیین کرد.

وی افزود:آمار جامعه هدف بنیاد شهید استان قم 83 هزار است و در حال حاضر 2 هزار درخواست وجود دارد که پرونده‌های آن‌ها به استان قم وارد شود، 5512 شهید در سیستم ثبت است که 4600 شهید در قم مدفون هستند و استان قم بیش از 11 هزار جانباز دارد،4850 جانباز از 1 الی 70 درصد جراحت اعصاب و روان دارند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید قم بیان کرد:واحد مددکاری باهدف پیشگیری و پیشگیری مشکلات جانبازان فعالیت می‌کند، در 6 ماه امسال برای 450 نفر دوره‌های آموزشی برگزار شد و در 6 ماه دوم برای 7 هزار نفر در مدارس شاهد دوره‌هایی با موضوعات سلامت روان، تربیت دینی، نقش نماز در سلامت روان، مهارت شاد زیستن و بهداشت روان در خانواده برگزار می‌شود.

تجلیل خانواده شهدای فاطمیون از عوامل «منطقه پرواز ممنوع»+عکسفرمانده سپاه استان ایلام: درس ایثارو فداکاری شهدا به نسل‌های آینده منتقل شودیادواره شهید میرزاکوچک جنگلی و شهدای روحانی در رشت برگزار شد

تقی پور تصریح کرد:بزرگ‌ترین کاری که در حوزه مددکاری انجام می‌شود "طرح سپاس" است، از سال 93 الی 97 ، 57 هزار و 500 دیدار با خانواده محترم جانبازان انجام‌شده است ،حوزه تعاون باهمت مدیران اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

وی عنوان کرد:سید جواد هاشمی مدیرکل بنیاد شهید قم با توجه به وضعیت جسمی و با ویلچر به دیدار 283 خانواده ایثارگر رفته است که جای تقدیر و تشکر دارد، درزمینهٔ رسیدگی به جامعه هدف، برنامه‌ریزی داریم و برای افرادی که خاص هستند مشکل آن‌ها را به‌صورت خاص رفع می‌کنیم.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید قم تصریح کرد:درزمینهٔ مسکن از سال 93 الی 97، 6 هزار و 765 سهمیه داشتیم که 6291 نفر معرفی و 5693 نفر جذب شدند و وام 4 درصد به آن‌ها پرداخت شد، از سال 94 تا امروز دستگاه‌های اجرایی به ما وعده زمین دادند ولی متأسفانه هیچ‌کدام از وعده‌ها محقق نشده و زمینی ارائه نشده است.

تقی پور بابیان اینکه 80 گلزار شهدا در استان قم وجود دارد،گفت:31 یادمان شهدا ایجادشده است و 9 یادمان در دست تعمیر و 14 یادمان نیز با 50 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تأسیس است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای ارائه خدمات به ایثارگران قم تصریح کرد:وام ازدواج برای افراد عادی 30 میلیون است ولی برای فرزندان ایثارگران 60 میلیون تومان است، به‌صورت مستمر ماهانه 45 ایثارگر به بانک ملی معرفی و وام قرض‌الحسنه 5 میلیون تومان دریافت می‌کنند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید قم افزود:مهم‌ترین موضوع اشتغال است، آمار بیکاری ما 1352 نفر است که در مقاطع و رشته‌های مختلف تحصیلی هستند، برای ایثارگران مشاوره شغلی داریم و هر ایثارگری به ما مراجعه کند و درخواست کارآموزی داشته باشد به وی کمک مالی و معرفی می‌شود و آموزش‌های لازم نیز ارائه می‌شود.

تقی پور بیان کرد:علوم پزشکی و آموزش‌وپرورش استان همکاری‌های خوبی با بنیاد شهید دارند، درزمینهٔ وام به ایثارگران درزمینهٔ مشاغل خانگی 702 نفر وام دریافت کردند، از سال 93 الی 97، 870 نفر استخدام انجام‌شده است.

وی خاطرنشان کرد:در بلوار امین مرکز مشاوره داریم و در ساعات اداری متخصصین و پزشکان و روانشناسان حضورداشته و ایثارگران را ویزیت می‌کنند و برنامه‌های مدنظر نیز انجام می‌شود.