کد خبر ۸۱۷۴۵ ۴۷۴ بازدید انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۱۴

اختصاص ۶۶۹ شعبه اخذ رأی در قم

فرماندار قم از اختصاص ۶۶۹ شعبه اخذ رأی برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان در قم خبر داد و گفت: از این تعداد شعب ۵۸۸ ثابت و ۸۱ شعبه سیار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، مرتضی حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه آماده برگزاری انتخاباتی باشکوه و منظم در قم هستیم، اظهار داشت: برای قم ۲۵ شعبه سیار و ۵۴۶ شعبه ثابت که در مجموع ۵۷۱ شعبه اختصاص یافته است، هم چنین برای بخش مرکزی استان هم ۱۶ شعبه سیار و ۷ شعبه ثابت که در مجموع ۲۳ شعبه می‌شود اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: برای خلجستان ۱۴ شعبه سیار و ۲ شعبه ثابت در مجموع ۱۶ شعبه و برای جعفرآباد ۸ شعبه سیار و ۱۰ شعبه ثابت که در مجموع ۱۸ شعبه تصویب شده است.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات استان قم افزود: برای بخش سلفچگان هم ۱۳ شعبه سیار و ۳ شعبه ثابت در مجموع ۱۶ شعبه و بخش کهک هم ۵ شعبه سیار و ۲۰ شعبه ثابت و در مجموع ۲۵ شعبه اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به مقایسه تعداد شعب در نظر گرفته برای استان و مقایسه آن با انتخابات دوره‌های گذشته، گفت: تعداد شعب در نظر گرفته برای استان نسبت به سال ۹۴ و دوره انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۸/۵۲ درصد افزایش یافته است اما در مقایسه با انتخابات دو سال گذشته ریاست جمهوری فرقی نداشته است.

حیدری افزود: در جابجایی صندوق‌ها تلاش کردیم اخذ رأی برای مردم آسان و به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان اتفاق بیافتد.

فعالیت و همکاری ۳ هیئت برای برگزاری انتخابات

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره فعالیت ۳ هیئت در انتخابات اسفندماه، بیان کرد: برای این انتخابات ۳ هیئت درنظر گرفته شده که شامل هیئت اجرایی به ریاست فرماندار و معتمدین بر روند برگزاری انتخابات نظارت دارد و هم هیئت بازرسی که بر شعب و صندوق‌های انتخابات نظارت دارد؛ هم چنین هیئت نظارت هم بر کلیه جریان‌های انتخاباتی و اقدامات انتخابات و هیئت‌های اجرایی و هم چنین تشخیص صلاحیت نامزدها و حسن اجرای انتخابات نظارت دارد تشکیل شده است.

فرماندار قم عنوان کرد: عوامل اجرایی مسائل انتخابات را بر اساس برنامه زمان‌بندی پیگیری می‌کنند تا یک انتخابات سالم و مطلوب برگزار شود.

وی افزود: تاکنون ۱۰ جلسه از سوی هیئت اجرایی و کارشناسان برگزار کننده دوره‌های سابق انتخابات برای پیگیری روند انتخابات برگزار شده است.

حیدری گفت: در انتخابات پیش رو رسانه‌های قم نقش اساسی و بی‌بدیلی در ترغیب و تشویق مردم برای حضور در انتخابات دارند هم چنین رسانه‌ها نقش اساسی در انتخاب کاندیدای اصلح دارند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم این رسانه‌ها هستند که برای مشارکت حداکثری و انتخاب یک نماینده اصلح می‌توانند وارد عمل شوند.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات استان قم تصریح کرد: انتخاب یک نماینده اصلح و مناسب می‌تواند در تغییر شرایط کنونی تأثیرگذار باشد پس رسانه‌ها در انتخاب فرد اصلح مردم را راهنمایی کنند و پایه کار باشند.