کد خبر ۸۱۸۷۱ ۱۸۹ بازدید انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۸ ساعت ۲۱:۰۱

اسماعیل آبادی که آباد نیست

فرماندار قم گفت:منطقه اسماعیل آباد سکونت گاه غیر رسمی است که با توجه به فصل سرما نشان از سختی وضعیت ساکنان آن دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، حیدری،فرماندار قم در جلسه رسیدگی به مشکلات محله اسماعیل آباد شهر قائم گفت:حل معضل محله اسماعیل آباد شهر قائم نیازمند تکلیف وضعیت راه آهن و اختصاص زمین معوض در اراضی موسوم به ۳۲ هکتاری پردیسان است.

او ادامه داد:۱۷۵ خانوار در ۱۱۱ تا ۱۱۵ واحد مسکونی در این محل زندگی می‌کنند که تقریبا هیچ یک از خدمات شهری شامل آب، گاز تلفن و غیره به آن‌ها ارائه نمی‌شود.

فرماندار قم عنوان کرد: ۹۰۲ نفری که ساکن این منطقه اند تنها از نعمت برق بهره می‌برند که با توجه به قرار گرفتن در فصل سرد نشان از سختی وضعیت ساکنان این منطقه دارد.

حیدری با بیان این که تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای حل این مسئله همکاری خواهند کرد افزود: بیش از ۷۵ درصد از ساکنان این محله جزو اتباع اند و بدون اخذ مالکیت اقدام به تصرف این اراضی کرده اند و باید هر چه سریعتر مورد ساماندهی قرار گیرند.

قائم مقام شهردار نیز در این جلسه از تمرکز استان برای جمع آوری این محل خبر داد و افزود: برنامه استان بر جمع آوری این محل متمرکز است و به همین دلیل حداقل امکانات به ساکنان آن ارائه می‌شود.

معتمدی با اشاره به این که این منطقه از دهه ۷۰ و در خارج از محدوده شهری به صورت غیر قانونی ساخته شده است گفت: هر چند این منطقه از سال ۸۶ وارد محدود شهری شده است، اما کاربری در نظر گرفته شده برای آن فضای سبز است که نشان می‌دهد هر گونه ساخت و ساز در آن ممنوع است.

او با بیان این که در صورتی که مشکل خط آهن و اراضی ۳۲ هکتاری به عنوان ما به ازای املاک اسماعیل آباد حل شود به زودی شاهد پاکسازی این منطقه خواهیم بود افزود: این منطقه سکونت گاهی غیر رسمی است با توجه به قرار گرفتن در مجاورت مسجد مقدس جمکران و بلوار پیامبر اعظم باید هر چه سریعتر این محل ساماندهی شود.

بررسی ها نشان می دهد حل مشکل محله اسماعیل آباد منوط به تصمیم گیری شورای بازآفرینی شهری در خصوص اختصاص اراضی ۳۲ هکتاری و تعیین تکلیف وضعیت راه آهن شد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/