کد خبر ۸۲۸۱۱ ۲۴۶ بازدید انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۵

همایش ملی بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی در قم برگزار می‌شود

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از برگزاری همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی" خبر داد و گفت: این همایش ملی روز 24 بهمن‌ماه با سخنرانی وزیر ارشاد برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،  حجت‌الاسلام‌ علی‌اصغر ثنایی در نشست خبری همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" که در مرکز همایش‌های غدیر برگزار شد با اشاره به اهمیت تبیین بیانیه گام دوم اظهار داشت: برنامه‌های مختلفی برای تبیین ابعاد مختلف بیانیه گام دوم تعریف‌شده است که برگزاری این همایش یکی از آن برنامه‌ها است.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با تذکر از نداشتن نگاه غیرعلمی و سطحی به بیانیه گام دوم انقلاب افزود: باید نگاه علمی به محورهای بیانیه گام دوم انقلاب داشته تا نخستین گام یعنی گفتمان سازی به‌صورت درستی برای مخاطبان جوان انجام شود.

وی محورهای این همایش را 4 محور اصلی بیان کرد و گفت: نخستین محور این همایش تبیین بیانیه گام دوم با رویکرد تمدن سازی است، محور دوم بررسی چیستی و چرایی تحقق بیانیه گام برای نسل جوان و تبیین ارتباط آن با اسناد بالادستی و چشم‌انداز کشور است.

دبیر جشنواره ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" ادامه داد: سومین محوری که در این همایش ملی موردبررسی قرار می‌گیرد تحلیل و دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزیابی وضعیت کنونی کشور است و چهارمین محور نیز نهادهای علمی و بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

وی تأکید همایش را برای ارائه دستاوردهای این همایش برای نسل جوان دانست و تصریح کرد: در حاشیه همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" کمیسیون‌های تخصصی برای نقد و بررسی مقالات ارائه‌شده، برگزار می‌شود و تأکید همایش کاربردی بودن دستاوردهای همایش است.

ثنایی تعداد مقالات پذیرفته‌شده در همایش را 76 مقاله اعلام و خاطرنشان کرد: از خردادماه تا دی‌ماه بیش از 3 هزار و 500 صفحه کار علمی انجام‌شده و در قالب 6 جلد کتاب به چاپ رسیده و در روز افتتاحیه همایش ملی "بیانیه گام دوم انقلاب و تمدن نوین اسلامی" رونمایی می‌شود.

وی از برگزاری 30 نشست خبری در تبیین بیانیه گام دوم انقلاب خبر داد و بیان کرد: در خصوص محورهای مختلف همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی" مصاحبه‌های تخصصی نیز برگزارشده که بخشی از  6 جلد کتاب منتشرشده را در برمی‌گیرد.

مدیرکل حوزه ریاست دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم زمان برگزاری همایش را پنجشنبه 24 بهمن‌ماه اعلام و خاطرنشان کرد:  این همایش ملی در سالن همایش‌های غدیر در 24 بهمن‌ماه با سخنرانی سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز می‌شود.

وی زمان برگزاری اختتامیه همایش را عصر همان روز اعلام و بیان کرد: سخنران مراسم اختتامیه حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از 6 مجلد مقالات منتشرشده نیز رونمایی می‌شود.

ثنایی ادامه داد: علاقه‌مندان حضور در همایش ملی "بیانیه گام دوم و تمدن نوین اسلامی"  می‌توانند از طریق سایت www.gaam.dte.ir ثبت‌نام کرده و در پایان گواهینامه دریافت کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/