کد خبر ۸۲۸۹۴ ۲۴۲ بازدید انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۱
با حضور استاندار قم؛

هشت طرح آبی در قم افتتاح شد

هشت طرح در حوزه آب و فاضلاب استان با هزینه ای بالغ بر 44 ميليارد و 500 ميليون تومان افتتاح شد.

هشت طرح آبی در قم افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، امروز هشت طرح در حوزه آب و فاضلاب استان قم با هزینه‌ای بالغ بر ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با حضور سرمست،استاندار قم افتتاح شد.

اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب شهرقم با هزینه‌ای بالغ بر ۱۳۷ میلیارد ریال یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی بود که امروز با حضور استاندار افتتاح شد.

با اجرای این طرح فاضلاب خانگی ۶۲۵۰ واحد در مناطق باجک، بلوار نواب، بلوار امام موسی صدر، امامزاده ابراهیم، شهرک مهدیه، خیابان امام و بلوار مدرس جمع آوری می‌شود.

در این طرح که زمان اجرای آن ۱۰ ماه به طول انجامید یک میلیون و ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب جمع آوری می‌شود.

استاندار در ادامه ۱۰ حلقه چاه بازسازی شده در منطقه علی آباد را افتتاح کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب با بیان اینکه هزینه بازسازی این چاه‌ها بسیار کمتر از حفر چاه جدید است عنوان کرد: بازسازی هر حلقه چاه ۵۰ میلیون تومان هزینه درپی داشته و اجرایی شدن این طرح برداشت از این چاه‌ها ۲۵۰ لیتر در ثانیه افزایش می‌یابد.

علی جان صادق پور همچنین به افتتاح نیروگاه خورشیدی تاسیسات آبرسانی شهید وفایی اشاره کرد و افزود: این نیروگاه با ۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری سالانه ۱۶۸ هزار کیلو وات ساعت برق تولید می‌کند.

امروز همچنین با حضور استاندار عملیات برق رسانی به دو روستای عسگرسویی و رحمت آباد به اتمام رسید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان در حاشیه این مراسم گفت: با برق رسانی به این دو روستا تمامی ۳۶۲ روستای استان از نعمت برق بهره‌مند شدند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/