کد خبر ۸۴۲۹۳ ۴۱۵ بازدید انتشار : ۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۳۴
«قم» همچنان قربانی صداقتش

توهین بی‌شرمانه سایت اصلاح‌طلب « انصاف نیوز» به مردم قم +تصویر

سایت اصلاح‌طلب «انصاف نیوز» در اولین روز از سال جدید، با انتشار کاریکاتوری، قم را مسبب انتشار ویروس کرونا در کشور توصیف کرد. این کاریکاتور تحت عنوان «آغاز سال نو، کود بالا گل بنفشه پایین» منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)،سایت اصلاح‌طلب «انصاف نیوز» در اولین روز از سال جدید، با انتشار کاریکاتوری، قم را مسبب انتشار ویروس کرونا در کشور توصیف کرد.

این کاریکاتور تحت عنوان «آغاز سال نو، کود بالا گل بنفشه پایین» منتشر شده است. در این کاریکاتور، شخصیت عمو نوروز بر اثر بیماری کرونا در بستر افتاده و یک هواپیما که بر روی بدنه آن، نام «قم ایر» حک شده؛ در حال انتشار ویروس کرونا است.

انتساب عنوان قم به عنوان مرکز شیوع کرونا در کشور در حالی است که

اولا_ قم چیزی به نام فرودگاه ندارد؛ چه رسد به پرواز خارجی، آن هم به چین! وجود ویروس کرونا در ایران، برای اولین بار در تاریخ 30 بهمن ماه سال 98، رسما تایید شد. تا پیش از این تاریخ، این ویروس صرفا در بسیاری از کشورهای آسیای شرقی شیوع پیدا کرده بود و وزارت بهداشت نیز مکررا هشدار داده بود که ورود این ویروس به ایران، اجتناب ناپذیر است.
فرض کنید مسافری از یکی از این کشورها از فرودگاه امام خمینی(ره) به کشور ورود و سپس به قم سفر کرده است. با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت، وظیفه کنترل و غربالگری مسافران خارجی، وظیفه‌ای غیر از دولت متبوع مدیران و گردانندگان انصاف نیوز است!؟ آیا نویسندگان انصاف نیوز تا به حال به چنین قصوری معترض شده‌اند که حال همه تقصیرها را متوجه قم می‌کنند!؟

درثانی_ بررسی‌ها نشان می‌دهد فقط در بهمن ماه، صدها کارگر، مهندس و ماهیگیر در شهرهای تهران، بوشهر و بندرعباس و رفسنجان و گچساران مشغول به کار بوده‌اند. با این وجود برخی مسئولان ظاهرا این موضوع را جدی نگرفته‌اند. در بهمن ماه سالی که گذشت چندین نمایشگاه و غرفه تنها در تهران با حضور چینی‌ها برگزار شد. به این تیترها توجه کنید: «گردشگران چینی، کرونا یا ارز آور/ خبرگزاری ایرنا 11 بهمن 98»،  «ورود گردشگران چینی به ایران محدود نمی‌شود/ خبرگزاری خانه ملت، 11 بهمن 98»

مشتی از خروارها و اندکی از بسیارهایی که بیانگر آن است؛ دولت و مسئولین خطر کرونا را جدی نگرفته‌اند. آیا انصاف نیوز، من باب این موضوع مسئولان را مورد شماتت قرار داده که الان در حال آدرس غلط دادن به مردم است!؟

ثالثا_ انصاف نیوز در توضیح این کاریکاتور موهن نوشته است: "کارتون آغاز سال نو، کاری از بنیامین آل علی، کارتونیست انصاف نیوز که به شیوع کرونا و تاخیر در کنترل قم به عنوان کانون شیوع این ویروس در ایران کنایه دارد".

این ادعا در حالی است که از ابتدای بهمن ماه سال جاری، اخبار متعددی در رسانه‌های رسمی و دولتی کشور از وجود بیماران مشکوک به ویروس کرونا در شهرهای مختلف از جمله اصفهان، سقز، تهران و تبریز منتشر می‌شد و این پزشکان قمی بودند که به واسطه صداقت و شرافت کار‌ی‌شان، آن هم دو روز قبل از برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین مورد مبتلا به بیماری کرونا در قم را با پیگیری‌های بسیار شناسایی و کشور را از وجود خطر چنین ویروسی مطلع کردند.

با این اوصاف گردانندگان «انصاف نیوز» که باید دستی بر خبر داشته باشند و سطح اطلاعات‌شان از متوسط مردم جامعه بیشتر باشد؛ آیا از وجود چنین اخبار ثبت شده‌ در خبرگزاری‌های رسمی کشور، مطلع نبوده‌اند!؟

روی هم رفته «قم هراسی» دستاویزی برای حمله به دین و مراکز دینی شده است. رسانه های معاند داخلی و خارجی و دنباله‌های آنان در این مدت بیش از آن که به اخبار پیرامون کرونا بپردازند؛ توان خود را صرف مقصر جلوه دادن قم به عنوان عامل شیوع ویروس کرونا در کشور کرده‌اند. تلاش مذبوحانه‌ی آنها، نگاه ویژه دستگاههای قضایی را جهت اعاده حیثیت از وجهه قم می‌طلبد و انتظار است دادستانی محترم و دیگر مسئولان قضایی هرچه سریع‌تر برای برخورد با هتاکی‌هایی از قبیل آن چه که انصاف نیوزها در کمال بی‌انصافی منتشر می‌کنند اقدام کنند؛ چرا که در این شرایط خطر چنین سم‌پاشی‌هایی اگر از خطر خود ویروس کرونا بیشتر نباشد؛ مسلما از آن کمتر نیست.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/