کد خبر ۸۴۳۴۸ ۵۸۸ بازدید انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۲
مدیرکل هواشناسی قم مطرح کرد؛

سیلابی شدن معابر قم/ کاهش چشمگیر دما

حیدری گفت: بارش باران در قم از نیمه شب دوشنبه شدت پیدا می‌کند و انتظار سیلابی شدن مسیر‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر شهری و روستایی را داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهران حیدری مدیرکل هواشناسی قم در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهار داشت: استان قم از امروز تحت تاثیر یک سامانه بارشی قرار می‌گیرد که دارای دو موج است.

او افزود: موج نخست سامانه بارشی از شنبه استان را در برگرفته است که برخی از ایستگاه‌های استان گزارش بارش داشتیم و موج اصلی نیز از امروز عصر استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی قم تصریح کرد: استان قم جز استان‌هایی است که بارش‌های خوبی از این سامانه بارشی به دست می‌آورد، با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در شهر قم بین ۲۰ الی ۳۰ میلی متر و در استان نیز بین ۳۰ الی ۴۰ میلی متر بارش خواهیم داشت.

حیدری عنوان کرد: بارش‌ها در مناطق شرقی استان شدیدتر است که باید محور‌های مواصلاتی آن منطقه مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس دو اطلاعیه و اخطاریه صادر کردیم.

او عنوان کرد: بارش باران در قم از نیمه شب دوشنبه شدت پیدا می‌کند و به واسطه همین موضوع انتظار سیلابی شدن مسیر‌ها و همچنین آبگرفتگی معابر شهر و روستایی را داریم، پس از عبور این سامانه دما کاهش پیدا می‌کند و در مناطق مرتفع استان نیز تا صفر درجه سانتیگراد می‌رسد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/