کد خبر ۸۴۳۶۸ ۲۴۳ بازدید انتشار : ۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۲۵

اقدامات سپاه قم در زمینه مبارزه با بیماری کرونا

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) استان قم با بیان اینکه سپاه نقاهتگاهی با ظرفیت 800 نفر احداث کرده است، گفت: 30 مرکز عرضه خارج از سیستم و احتکار اقلام بهداشتی در قم کشف و اقلام تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سردار سید محمدتقی شاهچراغی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات سپاه استان در زمینه مبارزه با بیماری کرونا اظهار داشت: استان قم مبدأ بیماری نبوده بلکه نخستین مکانی بود که تشخیص و اعلام کرد و بعدازآن نیروهای مسلح به کمک دولت و وزارت بهداشت برای ریشه‌کنی این بیماری ورود کردند.

وی با بیان اینکه بیمارستان علی بن ابیطالب(ع) سپاه به‌منظور مداوای بیماران کرونایی در همان روزهای ابتدایی به کار گرفته شد، ابراز کرد: سپاه استان نقاهتگاهی با ظرفیت 800 نفر احداث کرده است.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) با اشاره به بسته‌بندی و توزیع اقلام تعهدی وزارت بهداشت به مردم قم تصریح کرد: 50 درصد این تعهد توسط وزارت بهداشت تحویل استان شده که تمامی آن‌ها تحویل مردم شده است.

وی ضدعفونی و رفع آلودگی شهر قم را موردتوجه قرار داد و افزود: از روز 7 اسفند 14 خودروی سبک و سنگین سپاه استان و یک یگان نیروی زمینی از بروجرد برای این منظور در نظر گرفته شد.

شاهچراغی با تأکید بر‌اینکه اطلاعات سپاه به کمک سازمان صمت برای بازرسی‌ها ورود پیدا کرده است، یادآور شد: تاکنون 30 مرکز عرضه خارج از سیستم و احتکار اقلام بهداشتی در قم کشف و اقلام تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده است.

وی با اشاره به همکاری سپاه استان در زمینه کنترل ورودی و خروجی‌های شهر قم اضافه کرد: 2 خروجی توسط نیروهای سپاه و بسیج کنترل تب سنجی صورت می‌گیرد که در صورت وجود افراد مشکوک آن‌ها به مراکز درمانی راهنمایی می‌شوند.

فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) ادامه داد: استان قم جزء استان‌های پیشتاز در زمینه طرح ملی مبارزه با کرونا بود که زیر نظر فرماندار این کار در استان در حال پیگیری است که در این زمینه بسیجیان آموزش‌دیده در تیم‌های مختلف در حال همکاری با دانشگاه علوم پزشکی قم هستند.

وی تشکیل قرارگاه مردمی بیماری کرونا در قم را موردتوجه قرار داد و گفت: این قرارگاه در مجتمع نور تشکیل‌شده که در آنجا کارگروه جذب و ساماندهی محلات با کمک خیرین شکل‌گرفته است.

شاهچراغی با بیان اینکه 16 موکب سلامت در قم احداث‌شده که بیش از هشت هزار مراجعه‌کننده تاکنون داشته است، اظهار داشت: تمامی آمارهای فوتی‌ها و بیماران کرونا در سامانه‌ای دقیق قرار گرفته و همه کوچه‌هایی که بیماران بستری داشته برای ارائه خدمات بهتر شناسایی‌شده‌اند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/