کد خبر ۸۴۵۲۳ ۲۵۳ بازدید انتشار : ۷ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۴۷
رئیس مجمع سلامت استان قم مطرح کرد؛

انتقاد از دریافت فرانشیز برای درمان کرونا

رئیس مجمع سلامت قم گفت:دریافت فرانشیز مانع از معرفی افراد مبتلا به کرونا به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه‌های درمان می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،حسن آقاجانی،رئیس مجمع سلامت قم با انتقاد از تصمیم جدید درباره دریافت ۱۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران با مشکلات حاد تنفسی و کرونایی(فرانشیز) گفت: این اقدام مانع از مراجعه بسیاری از مبتلایان به مراکز درمانی می‌شود.

او اضافه کرد: درحالی‌که شرایط اقتصادی مردم به دلیل شیوع کرونا افت شدید پیداکرده و اقشار متوسط و ضعیف در فشار بیشتر اقتصادی هستند اجرای این سیاست مانع از معرفی افراد مبتلا به دلیل عدم تامین هزینه‌های درمان می‌شود.

 رئیس مجمع سلامت استان قم ادامه داد: وقتی بسیاری از کادر درمانی، پزشکان و پرستاران، گروه‌های جهادی، بخش خصوصی و خیرین و به‌صورت جهادی در میدان مبارزه با این ویروس هستند؛ دریافت فرانشیز به هر دلیل و توجیهی، تمام تلاش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

 آقاجانی گفت: اگر بحران کرونا شرایط جنگی است پس تدابیر متناسب با این شرایط نیز باید اندیشیده شود، چرا وقتی همه به دنبال کمک به بهبود این شرایط و مقابله با کرونا هستند، باید شاهد چنین دستورالعملی از سوی وزارت بهداشت باشیم.

او افزود: از سران قوا به‌ویژه ریاست مجلس شورای اسلام و نماینده مردم قم در خانه ملت، درخواست می‌کنم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و در جهت حل این مشکل که سبب مشکلات بزرگ‌تری خواهد شد اقدامی عاجل کنند.

 رئیس مجمع سلامت استان قم اضافه کرد: وقتی همه پای‌کار هستند چرا بیمه‌ها هزینه‌های درمان بیماران کرونایی را بر عهده نمی‌گیرند؟، تمام بخش‌های دولتی، خصوصی و جهادی با تمام توان در مقابل این ویروس صف‌آرایی کرده‌اند و در این وضعیت اتخاذ چنین تصمیماتی سبب دل‌نگرانی بیماران می‌شود.

آقاجانی با اشاره به شرایط خاص کشور و وضعیت بد اقتصادی مردم تصریح کرد: بیماران نباید دغدغه دیگری جزء درد بیماری داشته باشند و دغدغه ندادن پیکر متوفیان به خاطر نداشتن پول و دریافت مبالغ درمان باید برطرف شود.

او در پایان اظهارکرد: تامین تجهیزات درمان و ارتقای امکانات، وظیفه دولت است که آن را رفع کند نه اینکه بحران جدیدی بیافریند.

از آغاز سال نو خبری در قم منتشر و سپس از سوی همراهان بیماران مورد تایید قرار گرفت که تمام  بیمارستان مربوط به کرونا از این پس باید ۱۰ درصد هزینه درمان را بعنوان فرانشیز پرداخت کنند و دیگر درمان این بیماران رایگان نیست، این امر با واکنش‌های مختلفی مواجه شد، برخی آن را عاملی برای هوشیاری بیشتر به شهروندان برای رعایت هر چه بیشتر توصیه‌های پزشکی و قرنطینگی خانگی دانسته و از آن استقبال کردند و برخی دیگر آن را عامل دیگری برای تشدید فشار‌ها بر خانواده بیماران و درگذشتگان دانسته و خواستار لغو آن شدند.

این در حالی بود که نمکی وزیر بهداشت اوایل اسفندماه پارسال در جمع خبرنگاران گفته بود: از آنجا که رایگان بودن بهداشت از اصول کشور ما محسوب می‌شود، خدمات رسیدگی، شناسایی و درمان در این زمینه هم برای مردم بی هزینه است و هیچ گونه مبلغی حتی فرانشیز هم از موارد مشکوک به کرونا یا آنفلوآنزا دریافت نمی‌شود.

منبع:ایرنا