کد خبر ۸۴۶۹۴ ۲۴۱ بازدید انتشار : ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
رئیس پلیس فتای قم مطرح کرد؛

پرداخت بیعانه در فضای مجازی ممنوع است

سرهنگ موالی گفت:هنگام سفارش اینترنتی به ویژه هنگام دریافت کالا و خدمات در سایت‌های واسطه گر مسئولانه‌تر رفتار کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سرهنگ " علی موالی"رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم اظهار کرد: اجاره منازل و وسایل نقلیه، شگردی در دست کلاهبرداران سایت‌های واسطه شده است.

او در ادامه با تاکید بر اصول خرید و سفارشات اینترنتی به روش صحیح و امن گفت: یادمان باشد مجرمان و کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف سوء و مجرمانه خود با بهره گیری از شرایط موجود نظیر شیوع ویروس کرونا، سوار بر موج شده و به مقاصد کلاهبردارانه خود دست پیدا می‌کنند.

موالی  افزود: در این میان نقش کاربران فضای مجازی در پیشگیری از جرایم سایبری بسیار مهم و حائز اهمیت است بنابراین توصیه می‌شود در خرید و سفارشات اینترنتی خود به ویژه هنگام دریافت خدمات و کالا در سایت‌های واسطه گر مسئولانه‌تر رفتار کنیم.

رئیس پلیس فتای قم تاکید کرد: مردم توجه داشته باشند سایت‌های واسطه گر نظیر دیوار و شیپور مسئول تعیین اصالت کالا و خدمات نیستند و فقط معرف کالا و خدمات هستند و درج کالا و محصولات در این سایت‌ها دقیقاً مانند درج یک آگهی در روزنامه و سایر رسانه‌های هستند بنابراین وظیفه اصلی به دوش مشتری و خریدار بوده تا با رویت کالا و خدمات به صورت حضوری و  پرداخت نکردن بیعانه از اموال خود صیانت کنند.

سرهنگ موالی در پایان از کاربران درخواست کرد درصورت مشاهده موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی آن را ثبت کرده و از آخرین رویداد‌ها از جمله اخبار و حوادث سایبری مطلع گردند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/