کد خبر ۸۶۸۱۰ ۱۷۴ بازدید انتشار : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۲
مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم؛

آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از درآمد موقوفات آزاد

حجت الاسلام اسکندری گفت: برای آزادی زندانیان جرائم مالی غیرعمد از محل موقوفات و درآمد امام زاده‌ها اقدام می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، حجت الاسلام عباس اسکندری مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم در برنامه نسیم سحر که در امام زاده جعفر شهید (ع) برگزار شد، گفت: خدمت صرفا مادی نیست و یکی از موضوعاتی که در روایتی به آن تاکید شده این است که انسان مومنی را شاد کند.

حجت الاسلام اسکندری افزود: شاد کردن به این معنا نیست که لطیفه‌ای بگوییم و شخص مومن را خوشحال کنیم بلکه گره‌ای از کار زندگی آن شخص باز کنیم، ممکن است مشکلات تحصیلی و کار باشد و باید در راستای رفع آن مشکل اقدام کنیم.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: ممکن است خدمت در موضوع مالی خود را بیشتر نشان دهد، چون ملموس‌تر است، ولی اگر در موضوعات فرهنگی، اخلاقی و معنوی مطلبی ارائه بدهیم و کسی را راهنمایی کنیم که از مسیر اشتباه بازگردد این موضوع ارزش بیشتری دارد تا اینکه به وی پولی بدهیم.

اسکندری عنوان کرد: انسان هر خدمتی را انجام بدهد خدمت محسوب می‌شود، از گذشته ضرب المثل بود که یک سنگ از راه مردم برداری نیز خدمت است و مصادیق خدمت متنوع و مختلف است.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم با اشاره به اقدامات اوقاف استان بیان کرد: برخی افراد به خاطر مشکلات مالی به زندان افتادند که زندانیان جرایم مالی غیر عمد هستند از محل موقوفات و درآمد امام زاده‌ها برای آزادی آن‌ها اقدام می‌شود و همچنین برای تحصیل دانش آموزان محروم و مستمند نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

اسکندری ادامه داد: ملت ایران همواره قدر مسئولین خدمتگذار را می‌دانند و در مراسم تشییع شهادت سردار سلیمانی حضور مردم بی نظیر بود و قدر مسئولی که خالصانه خدمت کند را به خوبی می‌داند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم تصریح کرد: مردم ایران علی رغم اینکه از ناحیه برخی ملت و دولت‌ها مورد ستم قرار گرفتند، ولی هیچ گاه به هیچ ملتی ستم نکردند و عنایتی که خداوند به مردم ایران اسلامی دارد به خاطر نجابت آن‌ها است، مسئولین باید این موضوع را قدر بدانند، چون با همت و فداکاری مردم سرکار آمدند.

او افزود: با توجه به شرایطی که به خاطر کرونا در دنیا ایجاد شد، معیشت مردم با مشکلاتی روبرو شد و که در این زمینه افرادی که از نظر مالی وضع خوبی دارند باید به نیازمندان کمک کنند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم بیان کرد: در زمینه رزمایش کمک مومنانه که بسیار عظیم برگزار شد مردم مشارکت بسیار خوبی داشتند، کشور‌های غربی با ادعای تمدن و حقوق بشر در زمینه کرونا نقاب شان کنار رفت و مشخص شد همه حرف‌های آن‌ها شعار است.

اسکندری با تاکید بر اینکه ویروس کرونا چهره واقعی آمریکا و اروپا را نشان داد، گفت: این موضوع اثبات کرد که این کشور‌ها فقط ادعا دارند و انسان دوست نیستند، ولی در مقابل مردم ایران اسلامی نیز واقعا زحمات زیادی برای مقابله با کرونا کشیدند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه قم یادآورشد: امروز خداروشکر دارای انسجام هستیم که به خاطر وجود مقام معظم رهبری است، این موضوع افتخار است که کسی برای ما حکومت می‌کند که عالم و عادل و از اولاد حضرت زهرا (س) است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/