کد خبر ۸۷۴۳۲ ۴۴۴۵ بازدید انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱
حاشیه سازی جدید سایت شفقنا!

راست و دروغ طرح ازدواج اجباری/ هدف «شفقنا» از این حاشیه‌سازی‌ها چیست!؟

در روزهای اخیر، انتشار یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» در سایت شفقنا، حاشیه‌های فراوانی را در محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است. نکته جالب و قابل تامل ماجرا اینجاست که این یادداشت، دو سال پیش بدون اسم نویسنده در سایت پارسینه منتشر شده و هیچ بازخورد خاصی نیز نداشته بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، در روزهای اخیر، انتشار یادداشتی با عنوان «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» در سایت شفقنا، حاشیه‌های فراوانی را در محافل خبری و شبکه‌های اجتماعی در پی داشته است.

شفقنا در ابتدای این یادداشت که نویسنده‌ی آن را فردی به نام «حجت الاسلام محمد ادریسی» معرفی می‌کند؛ خاطرنشان کرده که "انتشار این مطالب در این بخش به هیج وجه به معنی تایید محتوا یا ترویج آن نیست و  صرفا با هدف آشنایی مخاطبان با وجود این گونه دیدگاه ها منعکس می گردد".

در بخشی از این یادداشت آمده است: "ابتدای دوره ازدواج اختیاری ۱۷ سال و انتهای آن ۲۸ است و اگر کسی ازدواج نکرد باید ازدواج اجباری داشته باشد".

اما نکته جالب و قابل تامل ماجرا اینجاست که این یادداشت، دو سال پیش بدون اسم نویسنده در سایت پارسینه منتشر شده و هیچ بازخورد خاصی نیز نداشته بود و اینک با روی کار آمدن مجلس اصولگرا با تیتر بی‌ربط «پیشنهاد قوانین جدید برای تسریع ازدواج به مجلس و دولت» بازنشر داده شده است.

بنا بر جست‌وجوهای اینترنتی، ادریسی نیز طلبه‌ای جوان و گمنام است که ظاهرا نشریه‌ای به نام سراج را اداره می‌کند. به عبارتی حتی اگر ادریسی نویسنده این مطلب نیز باشد؛ برخلاف برخی تبلیغات ناصحیح و کذب در فضای مجازی، او هیچ‌گاه مسئولیتی نداشته است.

با همه این اوصاف جای سوال است، سایت «شفقنا» _که مدتی است در فضای خبری کشور خط ایجاد تفرقه و حاشیه‌سازی را دنبال می‌کند_ ضمن ابراز بی‌طرفی و مسئولیت گریزی، با چه استدلالی اقدام به نشر چنین مطالبی کرده است!؟ نظر به تیتر انتخاب شده در سایت شفقنا برای یادداشتی که پیشتر نیز در سایت پارسینه منتشر شده بود؛ آیا دست اندر کاران این سایت از موضوع خاصی احساس خطر کرده و قصد به حاشیه بردن مطلب خاصی را با انتشار این یادداشت داشته‌اند!؟

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/