کد خبر ۸۷۹۳۹ ۴۲۹ بازدید انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
در گفت‌وگو با «قم‌نا» مطرزح شد:

تاکنون آماری درخصوص شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در قم گزارش نشده است

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که تاکنون آماری درخصوص شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در قم گزارش نشده است؛ به شهروندان توصیه کرد، تا جایی که امکان دارد از برگزاری و حضور در مراسمات غیر ضرور خودداری کنند و یا در صورت برگزاری این مراسمات با کمترین ظرفیت و حداقل افراد برگزار شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بیماری کرونا دوباره این روزها سرکش شده و آمار مبتلایان این ویروس در کشور رو به افزایش است. یکی از معضلات انتشار این بیماری، همه‌گیری اعضای یک خانواده و یا فامیل است.

در این خصوص یک کارشناس بهداشت در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) با بیان این‌که بیماری کرونا به صورت خوشه ای شده است؛ اظهار داشت: "این خوشه‌ای شدن بیماری نشانه‌ی این است که اعضای یک خانواده یا فامیل در یک مراسم حضور داشتند".

نرگس جعفری در ادامه گفت: "با سوال از مبتلایان، کاملا منشا شیوع مشخص می‌شود که از کجا بوده است؛ چرا که همه با هم بودند".

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم به شهروندان توصیه کرد، تا جایی که امکان دارد از برگزاری و حضور در مراسمات غیر ضرور خودداری کنند و یا در صورت برگزاری این مراسمات با کمترین ظرفیت و حداقل افراد برگزار شود و شهروندان با حفاظت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مراسم حضور پیدا کنند.

وی همچنین افزود: "لازم است مراسمات و اجتماعات در مکان های سربسته برگزار نگردد و افراد نیز از دست دادن، رو بوسی کردن و کنار هم نشستن خوداری کنند".

مدیر سلامت و محیط کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: "از آن‌ جایی که در تالار سرو غذا اجتناب ناپذیر است؛ توصیه می‌شود جهت سرو غذا از ظروف یکبار مصرف استفاده شود".

قم از لحاظ شیوع کرونا جزء مناطق زرد محسوب می‌شود و تالارهای پذیرایی در قم از هفته گذشته شروع به فعالیت کرده‌اند و تاکنون آماری درخصوص شیوع خوشه‌ای بیماری کرونا در قم گزارش نشده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/