کد خبر ۸۷۹۷۹ ۷۱۰ بازدید انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۷
اعتراض نماینده مردم قم به تایید دوباره اعتبارنامه تاجگردون:

آیا هیئت رییسه مجلس مخالف رد اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون است!؟

آن‌طور که از شواهد و اظهارات نمایندگان مجلس برمی‌آید؛ ظاهرا جریانی در هیئت رییسه مجلس مخالف رد اعتبارنامه تاجگردون است. پیش‌تر هم هیئت رییسه مجلس مخالفت علنی خود را با به رای گذاشتن اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس اعلام کرده بود که این تصمیم با تذکر زاکانی نماینده قم، ناکام ماند!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روز گذشته در نشست کمیسیون اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم شورای اسلامی اعتبارنامه «غلامرضا تاج‌گردون» منتخب مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی بررسی شد و پس از تبادل‌نظر و رأی‌گیری، اعتبارنامه این منتخب در این کمیسیون تأیید شد.

اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون و گزارش کمیسیون برای رأی‌گیری به صحن علنی مجلس ارسال شد.

«علیرضا زاکانی» نماینده مردم قم در مجلس در واکنش به این موضوع در حساب توییتر خود نوشت: "درتایید تاج گردون، کمیسیون تحقیق مجلس در آزمونی بزرگ رفوزه شد که ان شاءالله رای نمایندگان درصحن، زشتی آن را بزداید.درتوسعه فساد شبکه‌ای با سوءاستفاده از ویژگی های کمیسیون برنامه و بودجه، اقدامات  تاج گردون را می‌توان نمونه ای از نقش آفرینی طبری با کارکردهای قوه قضاییه دانست".

«زهره الهیان» نماینده مردم تهران در مجلس نیز در توئیتی نوشت: "معلوم نیست چه منافع مشترکی بین برخی وزرا و ‎تاجگردون وجود دارد که این وزرا، زیرمجموعه خود را بسیج کرده اند تا با وعده و وعید رای نمایندگان را بخرند."

آن‌طور که از شواهد و اظهارات نمایندگان مجلس برمی‌آید؛ ظاهرا جریانی در هیئت رییسه مجلس مخالف رد اعتبارنامه تاجگردون است.

در جلسه رای گیری اعتبارنامه تاجگردون در شعبه  12 «محمدباقر قالیباف» در جلسه رای گیری کمیسیون تحقیق غایب بود و تاجگردون رای آورد.

پس از این رای‌گیری، هیئت رییسه مجلس مخالفت علنی خود را با به رای گذاشتن اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس اعلام کرده بود که این تصمیم با تذکر علیرضا زاکانی ناکام ماند!

امروز نیز «احمد امیرآبادی فراهانی» دیگر نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأیید اعتبارنامه تاجگردون در کمیسیون تحقیق اعتبارنامه گفت: "در مورد بررسی اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون در صحن علنی مجلس دو رویه وجود دارد؛ اگر بخواهیم طبق روال معمول آیین‌نامه عمل کنیم اعتبارنامه وی در صحن علنی مجلس تنها قرائت خواهد شد و به رأی گذاشته نمی‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس اظهار داشت: "البته در چند جلسه قبل مجلس که اعتبارنامه وی در صحن قرائت شد با اخطار یکی از نمایندگان که با موافقت سایرین هم همراه بود اعتبارنامه وی نیازمند رأی‌گیری دانسته شد و اگر بخواهیم طبق اخطار داده شده در مورد اخیر عمل کنیم باید اعتبارنامه تاجگردون در صحن علنی مجلس به رأی گذاشته شود".

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/