کد خبر ۸۸۱۲۵ ۲۰۷ بازدید انتشار : ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
با حضور خانواده شهدا؛

مزار شهدای هفتم تیر در قم گلباران شد

همزمان با سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ یار با وفای ایشان مراسم عطر افشانی و غبارروبی مزار مطهر شهدای هفتم تیر با حضور خانواده معظم شهدا در گلزار شیخان قم برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری مهر، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ گفت: امروز برای ما ملموس است که اگر بخواهیم انقلاب به سرمنزل مقصود برسد و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی اش داده شود، باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت.

حجت الاسلام حسن هنرمند افزود: گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و تکریم مقام والای شهید و شهادت و ایثارگران تعظیم شعائر الهی است و این فرهنگ باید در سطح جامعه همواره ترویج شده و زنده و پویا بماند.

وی تأکید کرد: شهید بهشتی و یاران ایشان در دهه ۶۰ مظلوم بودند و مظلومانه به شهادت رسیدند و امروز نباید بگذاریم این شهدا در جامعه غریب باشند.

وی عنوان کرد: در عصر کنونی دشمنان با استفاده از ابزار اطلاع رسانی تلاش دارند تا دشمنی‌های خود را در قالب همان محتواهای گذشته با رنگ و لعاب جدید به خورد نسل امروز بدهند و حق را مخدوش سازند از این رو امروز اهمیت اطلاع رسانی صحیح و شفاف از اهمیت به سزایی برخوردار است.

حجت الاسلام هنرمند تصریح کرد: دیروز نگاهمان به فرمان و کلام امام بود و هر جا غفلتی صورت گرفت ضربه‌ای از سوی منافقین وارد گردید امروز باید هوشیارتر از گذشته گوش به فرمان ولایت در مسیر تعالی نظام اسلامی گام برداریم و توطئه‌های دشمنان را هرچه بیشتر خنثی سازیم.

وی اذعان داشت: اکنون اگر بخواهیم بحران‌های مختلف را پشت سر بگذاریم باید به رهنمودها و روشنگری‌های بصیرت افزای مقام معظم رهبری گوش بسپاریم و این خواسته شهدا از ما است همانگونه که در وصایایشان بسیار بر آن تأکید کرده‌اند.

وی در ادامه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تلاشگران این عرصه گفت: قوه قضائیه مسیر مبارزه با مفاسد را به خوبی و با قوت شروع کرده و این بارقه امیدی در دل مردم ایجاد کرده است از این بابت از زحمتکشان قوه قضائیه قدردانی می‌کنیم. امید است بتوانند در مبارزه با اخلال گران موفق باشند.

در پایان این مراسم با حضور خانواده معظم شهدای هفتم تیر و ایثارگران، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، مدیرکل ورزش و جوانان، نیروهای نظامی و انتظامی، اقشار مختلف مردم قم و جمعی از خادمان شهدا قبور مطهر شهدای هفتم تیر گلباران و عطر افشانی شد.

شهدای ترور هفتم تیر سال ۱۳۶۰ شهید عبدالحمید دیالمه و شهید محمد علی منتظری در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و شهیدان غلامحسین حقانی، محمد حسین صادقی، سید نوراله طباطبایی نژاد، عبدالوهاب قاسمی، عمادالدین کریمی، حسن محمد عینی و علی هاشمی سنجانی در گلزار شیخان مدفون هستند.

در مجموع ۱۲ خانواده معظم شهید هفتم تیرماه در قم ساکن و یا شهدایشان در قم مدفون هستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/