کد خبر ۸۸۲۰۶ ۱۹۲ بازدید انتشار : ۹ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۱۲
معرفی کتاب؛

نگاهی متفاوت به زندگی حضرت معصومه(س) در کریمه اهل بیت

کتاب «کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س)» اثر علی اکبر مهدی پور در انتشارات حاذق با شمارگان ۵ هزار جلد منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،کتاب‌های زیادی درباره حضرت معصومه (س) نوشته شده است و هرکدام از آن‌ها از یک منظر به کریمه اهل بیت پرداخته اند در این گزارش قصد داریم کتابی را به شما معرفی کنیم که با کتاب‌های دیگری که تاکنون در این باره نوشته شده است، تفاوت دارد. کتاب «کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س)» اثر علی اکبر مهدی پور در انتشارات حاذق با شمارگان ۵ هزار جلد منتشر شد.

با مشاهده فهرست کتاب «کریمه اهل بیت (س) می‌توان به تنوع موضوعی کتاب پی برد. در این کتاب بحث‌های گوناگونی مطرح شده است از جمله آن‌ها می‌توان به دارالایمان قم، شخصیت برجسته حضرت معصومه (س) و معرفی شخصیت ایشان در روایات، نام نامی و القاب گرامی معصومه کریمه اهل بیت (س)، روایاتی از نسب حضرت معصومه (س)، نسب شریف پدر ومادر ایشان، تاریخ تولد و رحلت حضرت معصومه (س)، تاریخ وفات حضرت معصومه (س) و فضیلت زیارت ایشان از زبان سه معصوم اشاره کرد.

در کتاب «کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س)» به موارد دیگری از جمله کیفیت زیارت ایشان، نکاتی چند درباره زیارت نامه حضرت معصومه (س)، سیمای تابناک حضرت معصومه (س) در آینه ادب پارسی، چهل حدیث درباره قم و اهل قم، مسجد جمکران، دلیل ازدواج نکردن حضرت معصومه (س) و نامه امام رضا (ع) به ایشان پرداخته شده است.

کتاب «کریمه اهل بیت فاطمه معصومه (س)» یکی از مشروح‌ترین کتاب‌ها درباره ایشان است. نویسنده کتاب علاوه بر فهرست مطالب، کتابشناسی قم و پاورقی‌های مفیدی که آورده منابع استفاده شده برای نگارش آن را در صفحات پایانی کتاب معرفی کرده است.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/