کد خبر ۸۹۲۹۹ ۲۰۵ بازدید انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۹

تصویری از نماینده مردم قم در مراسم معارفه بذرپاش

برخی فعالان و شخصیت‌های سیاسی، انتخاب آقای بذرپاش را از اساس غیرقانونی دانسته و او را فاقد شرایط قانونی برگزیده شدن به این مقام عنوان کرده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، روز گذشته، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران با ۱۵۸ رای، مهرداد بذرپاش را به عنوان رئیس دیوان محاسبات انتخاب کردند.

برخی فعالان و شخصیت‌های سیاسی، انتخاب آقای بذرپاش را از اساس غیرقانونی دانسته و او را فاقد شرایط قانونی برگزیده شدن به این مقام عنوان کرده‌اند.

سایت رجانیوز متعلق به جبهه پایداری نیز در مطلبی، اصولگرایان و نواصولگرایان را در ماجرای دیوان محاسبات به انجام حرکات زیگزاگی متهم کرد.

این سایت نوشت: "قالیباف در این مراسم ضمن تصریح به قانونی بودن فرآیند انتخاب رییس و دادستان دیوان محاسبات، تاکید کرد که از امروز باید با عمل و کار در این نهاد، بر درستی تصمیم نمایندگان صحه گذاشت.اما جریان رسانه‌ای منتسب به رییس مجلس و حامیان وی، در اقدامی عجیب و تنها ساعاتی پس از این سخنان قالیباف، با تغییر در ادبیات و مواضع خود مدعی شدند که باید در روند تعیین رییس دیوان محاسبات بازنگری شده و شفافیت بیشتری صورت پذیرد.

مشخص نیست در حالی که به تصریح شخص قالیباف، فرآیند طی شده از منظر قانون بدون اشکال بوده است، حامیان و همکاران او با چه اهدافی اقدام به طرح مجدد این مساله در فضای رسانه‌ای کرده‌اند. بدیهی است اگر تخلفی در مراحل تعیین رییس دیوان محاسبات انجام شده باشد، حامیان رییس مجلس نمی‌توانند با فضاسازی رسانه‌ای بار این مسئولیت را از دوش قالیباف برداشته و دیگران را متهم نمایند.

به نظر می‌رسد ناکامی برخی نمایندگان و جریان‌های اصولگرا در سهم‌خواهی از ریاست کمیسیون‌های مجلس و همچنین نهادهایی چون دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها، در طراحی و اجرای چنین حملاتی بی‌تاثیر نباشد."

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/