کد خبر ۸۹۴۰۸ ۲۵۲ بازدید انتشار : ۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۰

سرانه ورزشی استان قم به 0/5 مترمربع رسیده است

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم گفت: سرانه ورزشی استان 50 صدم مترمربع است که نسبت به سرانه ورزشی کشور فاصله داشته و در این رابطه اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رسول منعم امروز در چهارمین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سالن جلسات کرامت استانداری، به ارائه عملکرد اداره کل ورزش و جوانان پرداخت و اظهار داشت: این اداره کل با برخورداری از 115 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز دولتی، 263 باشگاه ورزش خصوصی و 4 مکان ویژه جوانان با محدودیت سرانه ورزشی روبرو است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به کسب 1600 عنوان انفرادی و 120 عنوان تیمی کشوری از سوی ورزشکاران استان قم گفت: حضور 90 تیم در لیگ‌های معتبر کشوری و حضور فعال سمن‌ها گواه روشنی از عملکرد ورزش و جوانان استان قم است.

وی افزود: در کل 24 صدم مترمربع سرانه ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان است، همچنین در دو بخش شهری و روستایی 19 صدم مترمربع از سرانه ورزشی استان در اختیار ادارات و دستگاه‌های اجرایی استان است.

منعم با بیان اینکه سرانه ورزشی استان تا پایان سال 98، نیم مترمربع بوده است، ابراز کرد:در کل کشور اماکنی که متعلق به ورزش و جوانان و بخش خصوصی است 25 هزار مکان ورزشی و در کل سرانه ورزشی کل کشور 54 صدم مترمربع است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم پروژه‌های افتتاح‌شده این اداره کل در سال 98 را مورداشاره قرار داد و عنوان کرد: یکی از این پروژه‌ها، پروژه ورزشی مجموعه ورزشی پیامبر اعظم(ص) است که با قریب 300 میلیارد ریال افتتاح شد.

وی با اشاره احداث سالن 5400 نفری پردیسان قم و پیشرفت 47 درصدی این پروژه عنوان کرد: از سال 93، این پروژه تعطیل‌شده بود اما از سال 98 با حمایت‌های استاندار محترم و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم، درمجموع 30 میلیارد برای به سرانجام رسیدن این پروژه اختصاص یافت.

منعم پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در اجرای ماده 27 قانون الحاق 2 را موردتوجه قرار داد و گفت: امسال 4 پروژه را در این رابطه تعریف کرده‌ایم و با اعلام فرایند قانونی این پروژه‌ها را در دستور کار قرار خواهیم داد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: سرانه ورزشی استان 50 صدم مترمربع است که نسبت به سرانه ورزشی کشور فاصله داشته و در این رابطه اهتمام جدی مسئولان را می‌طلبد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مشارکت با بخش خصوصی، استفاده از توان خیرین، اختصاص تسهیلات مناسب بانکی و ملی، اختصاص زمین‌های با کاربری ورزشی و استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه کشور ازجمله ماده 53 قانون الحاق با مکلف کردن دستگاه‌ها ازجمله اقداماتی است که پیرامون افزایش سرانه فضاهای ورزشی استان می‌توان انجام داد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/