کد خبر ۸۹۴۷۳ ۱۲۲ بازدید انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۹

مراسم محرم با رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در قم برگزار می‌شود

گروه استان‌ها- استاندار قم با تأکید بر رعایت سخت‌گیرانه پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم گفت: باید متولیان برگزاری مراسم محرم و عزاداری نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه داشته باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، بهرام سرمست امروز در پایان جلسه ویدئو کنفرانس با رئیس‌جمهور و ستاد ملی مبارزه با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط کشور در کاهش بیماران کرونایی در بعضی از استان‌ها اظهار داشت: خوشبختانه شیب ابتلا بیماری کویید 19 در 10 استان کاهش داشته است.

وی با یادآوری شرایط بحرانی و وضعیت قرمز در بعضی از شهرها افزود: با نزدیک شدن ایام محرم و عزاداری امام حسین(ع) باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش پیداکرده و متولیان نسبت به این امر سخت‌گیرانه‌تر برخورد کنند.

استاندار قم تأمین سلامت شهروندان را مهم‌ترین دغدغه مدیریت  استان قم دانست و تصریح کرد: حفظ جان شهروندان در کنار برگزاری مراسم محرم و عزاداری باید در کنار هم موردتوجه قرار گیرد.

وی از تشکیل کارگروه امنیتی و انتظامی برای مدیریت مراسم ماه محرم خبر داد و خاطرنشان کرد: با توجه به دغدغه‌های مقام معظم رهبری باید در رعایت اصول بهداشتی سرآمد جهانیان باشیم.

سرمست مشارکت مردم قم را در مراسم دعای عرفه و نماز عید قربان موردتقدیر قرارداد و بیان کرد: امامان جماعت و تولیت حرم حضورت معصومه (س) با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مراسم را به‌خوبی برگزار کردند.

وی ورود استان قم را از وضعیت زرد به نارنجی موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: باید همه ارگان‌های وابسته و مردم تلاش کنند از وضعیت نارنجی خارج نشده و شرایط از این سخت‌تر نشود.

استاندار قم به دغدغه‌های والدین و کادر آموزشی نیز اشاره و تأکید کرد: کلاس‌های درس در شهرهایی که وضعیت متوسط به سمت قرمز دارند به‌صورت آنلاین برگزارشده و چنانچه وضعیت سفید باشد دانش آموزان و معلمان باید سر کلاس حاضر شوند.

وی نحو برگزاری کلاس‌های آموزشی در استان قم را با توجه به شرایط فعلی تشریح کرد و گفت: در صورت استمرار شرایط فعلی کلاس‌های درس در قم به‌صورت آنلاین و غیرحضوری برگزار می‌شود.

سرمست در پایان به شرایط دانشجویان نیز اشاره کرد و یادآور شد: دانشجویان باید در شهر خود مهمان شده و شرایط مهمانی برای آن‌ها باید فراهم شود.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/