کد خبر ۹۱۲۱۷ ۹۳ بازدید انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۳

معتادان بهبودیافته قم ساماندهی می شوند

طبق مصوبه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم کمیته‌ ساماندهی و اشتغال معتادان بهبودیافته تشکیل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم مصوب شد کمیته‌ای زیرنظر بهزیستی با هدف ساماندهی و اشتغال معتادان بهبودیافته تشکیل شود.

حیدری فرماندار قم  در این جلسه گفت:کمیته ساماندهی و اشتغال معتادان  وظیفه دارد نسبت به اشتغال و استمراربهبودی معتادانی که تحت درمان قرار گرفته اند برنامه ریزی کند.

او در  بر لزوم استفاده از ایده و ظرفیت متخصصان و کارشناسان اجتماعی در خصوص انجام اقدامات پیشگیرانه در مدارس تاکید کرد و گفت: استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و توسعه فعالیت مراکز مشاوره‌ای در مدارس، دانشگاهها، مساجد و کانون‌های اجتماعات جوانان و نوجوانان می تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی و به به ویژه اعتیاد داشته باشد.

نماینده آموزش و پرورش قم هم در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های این نهاد در جهت پیشگیری از به دام افتادن جوانان در این بلای خانمان سوز ارائه داد و گفت: در یک سال پیش طرح توانمند سازی مقابله با اعتیاد، در ۳۴۰ آموزشگاه اجرا شدکه ۱۲۳ هزار دانش آموز، اولیاء و مربیان در این طرح آموزش دیدند.

آشتیانی نماینده صدا و سیمای استان نیز در این جلسه گفت:این مرکز آمادگی دارد با تولید برنامه‌های متنوع صوتی و تصویری در جهت فرهنگسازی نه به اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام موثری در جهت آشنایی جوانان و نوجوانان با این بلای خانمان سوز بردارد.

ممنوعیت فعالیت مراکز عرضه دخانیات در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهرتا شعاع حدودا ۵۰۰ متر از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و تصمیم گیری نهایی در خصوص اجرای آن جلسه بعد و پس از شناسایی دقیق و کامل مراکز عرضه دخانیات در این مناطق موکول شد.

طبق بررسی‌های اولیه در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و هسته مرکزی شهر حدود ۱۵۰ مرکز عرضه دخانیات شناسایی شده است که اغلب این مراکز دارای مجوز نیستند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/