کد خبر ۹۱۲۵۷ ۸۳ بازدید انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۵
سخنگوی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تازه‌ترین گزارش‌ها از بیماری کرونا در استان قم

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از اواخر خرداد نمودار ابتلا و بستری روزانه در قم مجددا صعودی شده و همچنان در حال امتداد است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به تازه‌ترین گزارش‌ها از بیماری کرونا در استان قم، گفت: از ابتدای فروردین تا اواسط خرداد ۹۹ شاهد روند نزولی در موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان بودیم، ولی متاسفانه از اواخر خرداد نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در استان قم مجددا صعودی شد و همچنان در حال امتداد است.

او ادامه داد: استان قم برای چندین هفته متوالی در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد و بروز موارد بستری در این استان بالاتر از متوسط کشوری است و بیم آن می‌رود که عادی انگاری شرایط و سهل‌انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی، زمینه را جهت خیز مجدد بیماری در  استان قم فراهم کند.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته میزان استفاده از ماسک در بین مردم استان قم در مراکز و اماکن عمومی، ادارات و بانک‌ها ۸۱ درصد و در وسایل نقلیه عمومی درون و برون شهری ۸۷ درصد است؛ همچنین میزان استفاده از ماسک در بین کارمندان ادارات و بانک‌های استان ۹۶ درصد و میزان استفاده میان متصدیان واحد‌های صنفی ۷۵ درصد و واحد‌های صنعتی ۹۲ درصد گزارش شده است.

لاری ادامه داد:بالاترین میزان رعایت نکات بهداشتی در هفته سوم شهریورماه در استان قم در بانک‌ها و کمترین میزان رعایت در اماکن ورزشی و واحد‌های بستنی فروشی گزارش شده است.

او تاکید کرد: امیدواریم با رعایت دستورالعمل ‌های بهداشتی و استفاده جدی‌تر از ماسک از سوی مردم استان و حمایت و مدیریت ستاد استانی کرونا شاهد کاهش موارد ابتلا و بستری روزانه و خروج استان از وضعیت قرمز باشیم؛ فراموش نکنید بروز هرگونه رفتار اجتماعی خطرآفرین زمینه لازم برای خیز مجدد بیماری را فراهم می‌کند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/