کد خبر ۹۱۲۶۲ ۳۹۸ بازدید انتشار : ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اعلام کرد:

پیشنهاد تعطیلی یک هفته‌ای صنوف پرخطر / وضعیت قم نگران‌کننده است

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در روز گذشته شاهد یک پیک بزرگ در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز 120 نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیرقابل تصور و نگران‌کننده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، «محمدرضا قدیر» با اشاره به آخرین وضعیت مبتلایان به کرونا در قم اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و چهارم شهریور ماه ۱۶۳ نفر اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه ۱۲۰ نفر بیمار جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌ها بستری شدند افزود: ۷۶ نفر از کل بیمارانی که طی روز‌های گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۵۲ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری بوده که حال ۹۹ نفر آن‌ها وخیم است.

قدیر با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۶ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند، گفت: تجمع برابر با فاجعه است و باید با پرهیز از تجمع، جلوی فاجعه را بگیریم.

او افزود: طی روز گذشته شاهد یک پیک بزرگی در مورد کرونا در قم بودیم که بسیار ما را نگران کرد و در یک روز ۱۲۰ نفر از همشهریان قمی بستری شدند که آمار غیر قابل تصور و نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در اسفندماه پارسال در پیک کرونا، روزانه ۱۶۰ نفر بستری شدند و روز گذشته در قم ۱۲۰ نفر بستری داشتیم که این یک زنگ خطر است.

قدیر گفت: آی سی یو بیمارستان‌ها کاملا پر شده است و برخی بیماران خدمات ویژه را در اتاق‌های معمولی می‌گیرند. تاب‌آوری نظام سلامت به مخاطره افتاده و باید همه مدیریت کنیم که این بحران رفع شود.

او  تأکید کرد: تمامی تجمعات باید تعطیل شوند و باز هم تکرار می‌کنیم مخالف برگزاری هرگونه تجمع حتی در اماکن باز هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: تفاوت پیک کرونا امروز با اسفند در این است که در آن ایام همه جا تعطیل شد، اما امروز در حالی وارد این بحران می‌شویم که تمامی تجمعات و فعالیت‌های صنوف دایر بوده و جان مردم را تهدید می‌کنند.

قدیر افزود: شاید فاجعه‌ای در راه باشد و باید مسئولان استان جلوی این فاجعه را بگیرند چرا که کنترل کرونا فقط در دست دانشگاه علوم پزشکی نیست، تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها باید کمک کنند.

او تصریح کرد: اگر به ازای هر صد هزار نفر سه نفر بیمار بستری داشته باشیم شرایط ما قرمز می‌شود، ولی دیروز به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ برابر این عدد یعنی ۱۲ نفر بستری داشتیم که این وضعیت استان ما را فوق قرمز می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: نیازمند کمک نیرو‌های جهادی هستیم و در این خصوص با مسئولان مربوطه نیز جلساتی برقرار شده است، ولی هنوز محقق نشده است.

قدیر ادامه داد: بیمارستان‌های غیردولتی نیز باید آماده باشند تا در صورت نیاز از ظرفیت آن‌ها استفاده کنیم.

او افزود: پیشنهاد یک هفته تعطیلی صنوف پرخطر بر اساس دستورالعمل ستاد ملی به منظور حداقل رساندن چرخش ویروس را در استان داریم و امیدواریم مسئولان استان در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: دو بیمارستان کامکار و فرقانی کاملاً به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و بیمارستان امیرالمومنین (ع) نیز در اختیار بیماران کرونایی است. بیمارستان امام رضا علیه السلام نیز در آمادگی کامل به سر برده تا در صورت نیاز به بستری بیماران کرونایی، فعال شود.

او در پایان گفت: قصد کروناهراسی نداریم، ولی در قبال سلامت مردم مسئولیم.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/