کد خبر ۹۱۲۶۹ ۱۵۷ بازدید انتشار : ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۲

توسعه و سرمایه‌گذاری در بخش آهک قم

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: به دلیل آنکه یکی از باکیفیت‌ترین ذخایر آهک در استان قم وجود دارد؛ در این زمینه امکان توسعه و سرمایه گذاری فراهم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدتقی کاظم زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به تنوع مواد معدنی در استان قم اظهار کرد: 25 نوع ماده معدنی در استان قم شناسایی شده است. نیاز کارخانه‌های سیمان کشور یک و نیم میلیون تن در سال مصرف سنگ آهک و مارن است که در واقع ظرفیت یک میلیون تنی کارخانه سیمان نیزار را تأمین می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تولید انواع پودر سنگ‌ها و آهک‌های پخته در صنعت ساختمان در بحث آهک نقش بسزایی دارد و زمینه‌های بسیاری در صنعت آهک می‌توانیم پیش‌بینی و به سرمایه گذاران پیشنهاد کنیم.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به تولید کاغذهای رنگی و دیواری از کربنات کلسیم و آهک، گفت: تولید آهک هیدراته به عنوان یک ماده معدنی مهم در صنعت کشور محسوب می‌شود و مواد میکرونیزه آهکی در صنایع دارویی و صنایع بهداشتی آرایشی مصرف بسیاری دارند.

وی عنوان کرد: به دلیل آنکه یکی از باکیفیت‌ترین ذخایر آهک را داریم در این زمینه امکان توسعه و سرمایه گذاری وجود دارد.

کاظم زاده با بیان اینکه استان قم در زمینه گچ سال‌های گذشته رتبه خیلی بهتری داشته است، گفت: رتبه استان قم در این زمینه در سال‌های اخیر افت داشته ولی در زمینه مصارف پزشکی و صنعت دیوارهای پیش ساخته امکان سرمایه‌گذاری صنعت گچ وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در بحث منگنز پیش‌بینی کارخانه فرو منگنز در دستور کار است و در بحث مس مطالعات مناسبی در استان انجام می‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم عنوان کرد: نمک‌های آبی یکی از مواد معدنی با ارزش و با اهمیت است که از دریاچه‌های نمکی استان استخراج می‌شوند و امکان ایجاد کارخانجات تصفیه نمک را در استان می‌توانند فراهم کنند.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/