کد خبر ۹۱۳۱۲ ۳۴۳ بازدید انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۴

آسفالت تمامی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار در قم

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از انعقاد قرارداد نصب نیوجرسی‌های اتوبان قم-تهران و اتمام آن تا پایان سال خبر داد و گفت: راه هیچ روستای بالای 20 خانوار در قم بدون جاده آسفالت نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدحسن کلهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری اظهار داشت: تمام مجموعه راهداری تلاش می‌کند مردم سفری ایمن و بی‌خطر داشته و ارتقاء سیستم‌های نظارتی خود را در دستور کار قرارگرفته داده است.

وی از راه‌اندازی سامانه سپهتن در سیستم حمل‌ونقل جاده‌ای کشور خبر داد و افزود: این دستگاه در اتوبوس‌ها نصب‌شده و تمام رفتار راننده را به‌صورت آنلاین به مراکز مدیریت مخابره کرده و راننده به‌وسیله دوربین نصب‌شده بالای سرش رصد می‌شود و در صورت هرگونه رفتار پرخطر تذکرات لازم به‌صورت آنلاین به راننده داده‌شده و ضریب ایمنی سفر را در کشور بالابرده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره کل را ایمنی دانست و گفت: حفظ ایمنی در دو حوزه راهداری و حمل‌ونقل مسئله‌ای بوده که بیشترین توجه مجموعه راهداری را به خود مشغول کرده است.

وی حفظ استانداردهای جاده، انجام تعمیرات به‌موقع و به‌روزرسانی تابلوها را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: نگهداری جاده برای حفظ ایمنی به‌اندازه ساخت مسیرهای جدید اهمیت داشته و باید از ایجاد نقاط حادثه‌خیز در مسیر جاده‌ها جلوگیری کنیم.

کلهری ادامه داد: احصا نقاط حادثه‌خیزی که از طرف پلیس‌راه به مجموعه ابلاغ می‌شود، تعمیر و مرمت، روکش آسفالت جاده، ترمیم شانه خاکی مسیر و غیره کارهایی است که در جهت نگهداری جاده‌ها و حفظ ایمنی انجام می‌شود.

وی احصای نقاط حادثه‌خیز جاده سلفچگان را موردبررسی قرارداد و گفت: جاده سلفچگان به سمت جاده تاج خاتون یکی از مسیرهای حادثه‌خیز بوده که متأسفانه شاهد تصادفات و فوت هم‌وطنانمان در این مسیر هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از انجام مراحل پایانی این مسیر خبر داد و تصریح کرد: متأسفانه تکمیل این مسیر بیش از 10 سال به دلایل مختلف طول کشیده اما امروز با پیگیری‌های انجام‌شده در مرحله پایانی قرارگرفته است.

وی ادامه داد: از 6 ماه پیش که این پروژه به اداره راهداری تحویل داده‌شده است، عملیات عمرانی آن آغازشده و در قسمت تاج خاتون و گردش‌به‌راست و گردش‌به‌چپ آن‌که نیمه‌تمام مانده بوده بااعتباری بالغ‌بر 12 میلیارد تومان و به‌صورت امانی در حال انجام است.

کلهری با توجه به واگذاری ساخت راه‌های روستایی به اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: چندین کیلومتر راه روستایی در یک سال گذشته احداث‌شده و بر اساس آخرین آمارها، استان قم نخستین استانی است که هیچ روستای بالای 20 خانوار که راه آسفالت نداشته باشد، ندارد.

وی بهسازی و نگهداری راه‌های روستایی استان بیش از 270 کیلومتر را نیز موردتوجه قرارداد و مطرح کرد: یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده ساماندهی حوزه حمل‌ونقل بوده است، رانندگان نیازمند مکانی ایمن برای توقف ناوگان خود بوده و بر اساس این مطالبه شهرک حمل‌ونقل طراحی‌شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم نصب نیوجرسی مفصلی مسیر قم – تهران را با پیشرفت 80 درصدی دانست و تأکید کرد: متأسفانه به علت عدم اختصاص اعتبارات لازم این پروژه به‌کندی در حال اجرا بوده و امیدواریم 25 کیلومتر باقی‌مانده که بااعتباری بالغ‌بر 32 میلیارد تومان قرارداد آن بسته‌شده تا پایان سال به اتمام برسد.

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/