کد خبر ۹۱۳۱۹ ۳۵۵ بازدید انتشار : ۲۶ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

برای جذب پرستار جدید هیچ متقاضی وجود ندارد/ به هیچ تجمع و همایشی در قم اجازه برگزاری نمی‌دهیم

«محمدرضا قدیر» رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان این‌که در در دو روز گذشته تعداد بستری بیماران کرونایی از مرز ۱۰۰ نفر گذاشته است و مردم از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند؛ افزود: تاب‌آوری نظام سلامت قم نیز کاهش‌یافته و برای جذب پرستار جدید هیچ متقاضی وجود ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، محمدرضا قدیر روز چهارشنبه در جلسه مدیریت بحران در سالن کرامت استانداری با حضور «قاسم جان بابایی» معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، افزود: در دو روز گذشته تعداد بستری بیماران کرونایی از مرز ۱۰۰ نفر گذاشته است.

وی بیان داشت: تفاوت موج اول و سوم کرونا در قم این است که در اسفندماه سال گذشته محدودیت‌های زیادی اعمال شد و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیش از ۸۰ درصد بود.

وی ابراز داشت: در موج سوم کرونا در قم هیچ مرکزی تعطیل یا بسته نیست و مردم نیز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی خسته شده‌اند.

قدیر افزود: پروتکل‌های بهداشتی معجزه نمی‌کند و مهم‌ترین عامل در قطع چرخه ویروس کرونا محدود کردن تجمعات است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: تاب‌آوری نظام سلامت قم در کاهش‌یافته و برای جذب پرستار جدید هیچ متقاضی وجود ندارد.

وی یادآور شد: کم کردن ساعت کاری، حضور یک‌سوم نیروهای اداری در محل کار و تعطیلی مدارس باید به‌صورت جدی در قم دنبال شود.

قدیر تاکید کرد: وضعیت تجمعات در آرامستانهای  قم بشدت نگران‌کننده شده است و ما از مجموعه مدیریت استان درخواست می‌کنیم آرامستانها را تا اطلاع بعدی تعطیل کنند.

وی همچنین با ابراز نگرانی از بازگشایی مدارس تصریح کرد: در قم بخش ویژه کودکان کرونایی وجود ندارد و هیچ تجربه‌ای نیز در رابطه با درمان کرونا در کودکان نداریم.

وی ادامه داد: از وزارت بهداشت درخواست می‌کنیم قم را با کودکان کرونایی تنها نگذارد و مدارس این استان فقط به‌صورت غیرحضوری برگزار شود.

منبع: ایرنا

https://t.me/qomna_com

https://www.instagram.com/qomna_com/